Beef en Steak

Mijn laatste BBQ aanwinst

Leuke aanwinst

Vanochtend ben ik naar het Open Huis van Vuur en Rook in Renswoude gereden, het had daar in de regio zelfs gesneeuwd!
Ondanks de koude was het gezellig druk en heb ik enkele leden van het BBQ genootschap en van het BBQ forum live mogen begroeten.
Het resultaat na een paar uurtjes rondhangen daar was dat ik met een kofferbak vol brandstof en wat speeltjes weer richting het  Brabantse land reed....
Erg blij ben ik met de 90 kg Ecobrasa briketjes (de enige echte oude kwaliteit) die ik bij Martijn heb gekocht. Verder aanvulling van wat sauzen en rubs en een 2e set voor Beer Can Chicken.
De demo's op de Primo XL (door het Pure BBQ Team) en Big Green Egg (door Gerard en zijn proBBQ team) waren perfect, alle gasten konden zich tegoed doen aan een hapje!
Zie hieronder wat foto's...

kattebak-2_zps0006e2c4.jpg

rubs_zpsd440f00b.jpg

injector_zps0ff46b35.jpg

ribrack_zps682aab86.jpg

ribrak-2_zpsec5579ec.jpg

drunkenchicken_zps6dbde8a2.jpg

90kgecobrasa_zpsc4e2c2ba.jpg

Wow, mooie score  :P

Dat is een hoop mooi speelgoed :D Was het Dutch BBQ Team er? Weet je dat zeker? Ik dacht dat die alleen maar voor het NK samenkwamen.

of het hele team er was weet ik niet zeker want ik ken de jongens niet bij naam of van gezicht, maar in ieder geval waren er enkele leden, o.a. Bas (Cycl0pz).
Met Bas heb ik een gezellige praat gehad...

Het was pureBBQ team. Dutch BBQ team is een ander soort team ;)

bedankt voor de correctie Gerard, ik ben dan op het verkeerde been gezet door de tekst op het visite kaartje wat ik meenam...daarop staat zowel Pure BBQ als "Dutch BBQ Team"
ben ook een "newbie" op deze forums  ;)

Dat is inderdaad verwarrend redfox. Daarom heb ik mijn BBQ team ook nadrukkelijk probbqshop.nl genoemd omdat de verwarring proBBQ en pureBBQ erg groot is

Mooie aanwinsten allemaal weer hoor.
Ik heb ook mijn steentje bijgedragen aan Martijn, en Hugo's omzet. (en ik zou maar max 2 dingen meenemen, en de rest was puur om voor de gezelligheid ff te buurten  :-[ )  :D
Vond het ook erg leuk om div mensen van het Genootschap, en BBQforum in het echt te ontmoeten, en natuurlijk ff gedag zeggen bij Gerard met zijn nieuwe Team.

8441964332_9c7b8f5c9f.jpg

Nog wel een cadeautje voor Martijn achter gelaten namens South West BBQ Dreams  ;)
Past prima naast het Genootschap  :)

8441965292_519b21f2d1.jpg

Mac

Nice!

Een zakkie houtskool maar? Das toch zo op? ???

Doe ik een maand mee met zo'n zakje...

Heb nog een nieuwe zak BR liggen, en wil eigenlijk kijken hoe of dat de Dammers gaan bevallen.
Indien ik er tevreden over ben kan altijd nog meer halen.

En ik Q ietsje minder als jullie, maar dat mag de pret niet drukken.
Volgens de theorie van Dennis, kan ik dan nu 2 mnd vooruit (maar met mijn tempo wordt dat wat langer  :) )

Mac

Aan briketten een houtskool heb ik ook wel zoiets in huis hoor. Misschien nog wel meer. Je weet maar nooit ;)

Voorraad kost geld, althans dat leren ze mij. Ik heb een kilo of 50 briketten staan.
Ga binnenkort toch over op kolen  :)

Alflies zei:
Voorraad kost geld, althans dat leren ze mij. Ik heb een kilo of 50 briketten staan.
Ga binnenkort toch over op kolen  :)

Rente, ruimte, risico ;) dat heb ik ook geleerd. maar volume heeft ook een voordeel: lagere of geen verzendkosten per eenheid en mogelijk lagere inkoopprijs per eenheid :)

Kosten baten verhaal en denk dat het wel loont zo'n voorraadje

Ik heb in de tijd dat ik BBQ de prijsvan kokos zien oplopen van zo'n ?12 naar ?20. Daarbij, het houtskool pikken we zelf op bij Dammers, als ik meer meeneem scheelt dat in de benzine ;)

Nieuw zakje briketten om te testen, Europa vs. USA ;).

6u5a3agy.jpg

Terug
Bovenaan Onderaan