BasBQ
Beef en Steak

Mijn laatste BBQ aanwinst

Ewald zei:
Ridevi71 zei:
Mooi spul Ewald.
Is het bij dit ene gebleven? Knives and tools maakt nogal hebberig.....  :D
Ik ben dus ik ben niet de enige die denkt dat het de mannen juwelier is :D

Geweldige website met super service!

Oops, volgens mijn meisje moet ik gender neuraal zijn en zeggen: Juwelier voor iedereen :D :D
 
Ewald zei:
Oops, volgens mijn meisje moet ik gender neuraal zijn en zeggen: Juwelier voor iedereen :D :D
Die Workshop Culinary E5 is een bijzonder mooie tool die ik zou kunnen inzetten voor mijn set Global messen, mits met de 15 graden adapter erbij.
Vooralsnog hier alles semi-handwerk met een omgebouwde Praxis slijpmachine met een 6 inch leather stropping wheel.
Buy-know button??
 
Ewald zei:
TheJoster zei:
Nice! Kan die ook verschillende hoeken slijpen? (Bv een kant plat en andere 120 graden)

Ja en Nee, daar zou je de Ken Onion edition van Work Sharp voor moeten hebben.

De standaard slijphoek voor de E5 is 17 graden, en je kan er ook scharen mee slijpen.
Met de uitbreidingsset heb je de mogelijkheid om ook 15 graden (Oosterse messen) en 20 graden (klassiek Europese messen)
alsmede broodmessen  te slijpen.
Ben heel benieuwd hoe deze bevalt, hier nog alles met de hand slijpen. Elektrisch is wel zo handig en snel. Ben benieuwd.
 
Smokeye zei:
He ja j?h, wrijf het maar in dat jij wel een spit hebt

Verstuurd vanaf mijn SM-J330FN met Tapatalk
Lekker hoor.. helaas kon ik de functie om een klein filmpje je uploaden niet vinden.

Gister dit kipje (helaas enkelvoud want mijn gast was ziek). En dan heerlijk met wat friet.

Super mals.
5387472b3eeeca12f6f0e3996cb3ab5d.jpg
9f1f314f81e0d3d6a98cb3ec8dc04f57.jpg
16055d6885686a46b273c76dd7d4301b.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

 
Niet alleen voor de BBQ, maar wel de aanleiding tot aankoop....
db4d81cf3a6e4d98b81650b8315a9b02.jpg


Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

 
Stond al een tijdje in de voortuin van de overbuurman. Hij had een gasbarbecue gekregen. Mocht hem zo hebben.

7f326e18017d0593eb707191cbb9f42d.jpg
 
noskos zei:
Stond al een tijdje in de voortuin van de overbuurman. Hij had een gasbarbecue gekregen. Mocht hem zo hebben.

7f326e18017d0593eb707191cbb9f42d.jpg

Soms weten mensen niet wat ze hebben.. daar ben jij dan weer goed mee
 
Lekker, kip van't spit, ga je vast veel gebruik van maken ;)
 
Spitje = altijd +1
 
Kip van het spit? Picanha! Dat is me een partij lekker. Veel plezier met je nieuwe aanwinst.
 
Hier in de UK heb je talloze charity shops en een ding dat je daar meestal voor een prikkie kunt vinden zijn kookboeken. We liepen er bijna eentje voorbij toen mijn vrouw me wees op een speciaal boek. Voor ik het wist stond ze binnen en had het gekocht. In totaal 5 boeken, vele kilo?s, rijker en slechts 16 pond armer verlieten we de stad.

Ik zal later een review schrijven, iig zeer blij mee.

a30bec10e681dfe8cf9a7787c7950a2c.jpg


Mijn vrouw neemt even de nieuwe aanwinsten door. Dat MEAT boek is zo een beetje 5cm dik en de content zeer veelbelovend..

item.JPG
 
Okies,

Deze wilde ik al posten na mijn introductie maar vanwege ongeplande trip naar de UK en gedoe met foto's vanaf een ander plekje op het internet even laten liggen.

Twee weken geleden een 24" kamado opgehaald en in elkaar gezet, handelaar had er ook een Divide & Conquer systeempje bij (helaas niet met gedeelde deflector maar die krijg ik nog na, meteen een pizza board) en een cast iron girl grate in de juiste maat met uitneembaar midden (handig voor Dutch Oven of wok). Kreeg nog een prima gietijzeren aspook en een keramieke chicken-sitter kado. Bij Vuurenrook nog wat spulletjes zoals een mij aanbevolen boek, wat rub, saus, schoonmaakdingetje voor gietijzer, crisco en twee zoutplankjes. O ja en rook chunks in drie smaken.. Bij Sligro de houtskool, kwam ik nog een leuk gietijzeren pannetje tegen voor 4 euries, kon ik niet laten liggen.. Wel weer even klaar.

Gietijzer meteen maar een paar keer geseasoned en het ei ontmaagt met een BCC.

item.JPG


item.JPG


item.JPG :-O


item.JPG


item.JPG


item.JPG


item.JPG

 
Zo maagdelijk wit nog.... Snel viesmaken ;)
 
Mooie aankopen. Daar ga je veel plezier aan beleven. :)
 
Leuke smokert heb je daar !

Heb ik ook in huis gehaald, maar de RVS versie, super ding !

#pelletpower !
 
Terug
Bovenaan Onderaan