Beef en Steak

Mijn laatste BBQ aanwinst

Vandaag een nieuwe OTP 57 cm gehaald ter vervanging van de Compact 47 als uitbreiding van de familie. Vriendinlief vindt echter dat de tuin thuis al vol genoeg staat dus de Compact mag mee naar de camping (mijn "domein") :D. Daar mag hij zijn diensten bewijzen naast de GBS en de Smokey Mountain Cooker. Verder nog een paar oliedrums gehaald om komende zomer eens te gaan proberen een Offset smoker te maken en een pizzaring te fabriceren.

Vandaag toch een keramische Q gekocht. Met van allerlei accessoires. Foto's zeggen meer dan woorden.
b012299e8f42f772879fd4e2f218cabc.jpg

aa47198942f9cbe7ab065fac90784922.jpg

b5f6f3c2a9be8306ddf57769bd178e0f.jpg

Oe goeie keus! Mooi apparaat en goed geprijsd vind ik. Je ziet ze jammer genoeg nog niet zoveel.

Veel plezier ermee!!!

Mooooiiiiii!!!!!!!! :D

Vanavond een pelletgrill opgehaald die ik via marktplaats gescoord heb. Ondanks de hoeveelheid barbecues die er al staan kon ik hem niet laten staan. Pelletgrills hebben al enige tijd m'n interesse en voor de prijs kon ik het niet laten.

Vooral het gemak van de temperatuur instellen in combinatie met stoken op hout (weliswaar in de vorm van pellets) spreekt me erg aan. Hij gaat waarschijnlijk dienst doen op wedstrijden en catering klusjes.

Na wat huiswerk ben ik erachter dat het Teton grill is (www.tetongrillgear.com) met een traeger unit. Teton grill co maakt hele, tja....uitbundige gas barbecues. Dit is een speciaal model met het logo van de National Wild Turkey Federation op de klep.

Ik heb een zakje appel pellets besteld bij het "groene bos" en ga eens testen :)

Hij ziet er supermooi uit!

Alleen voor de klep zou ik hem al kopen.

maar veel plezier er mee en we zien al het lekkers wel voorbij komen.

gaaf Gerard, ben erg nieuwsgierig naar je bevindingen hiermee

JaapAap zei:
Vandaag toch een keramische Q gekocht. Met van allerlei accessoires. Foto's zeggen meer dan woorden.

Mooi hoor, zijn die tafeltjes van kunststof? Ziet er wel strak uit.
Zijtafeltjes om je bier op te zetten zouden verplicht moeten zijn.
Ben je met een keramische Q wel geneigd om hem te verzetten?
Ik verzet mijn kogelding best vaak, afhankelijk van wind en regen, maar met zo'n zwaar apparaat word je daar minder blij van denk ik?

Mooie nieuwe aanwinst, ga je veel plezier van krijgen en er zitten wielen onder dus je kan hem gewoon plaatsen waar je wilt. Doe ik ook afhankelijk van de wind en het tijdstip(lees 7:00 's ochtends :))

dennis zei:
JaapAap zei:

Mooi hoor, zijn die tafeltjes van kunststof? Ziet er wel strak uit.
Zijtafeltjes om je bier op te zetten zouden verplicht moeten zijn.
Ben je met een keramische Q wel geneigd om hem te verzetten?
Ik verzet mijn kogelding best vaak, afhankelijk van wind en regen, maar met zo'n zwaar apparaat word je daar minder blij van denk ik?

Ja tafeltjes zijn van kunststof. Wat betreft de wieltjes. Hij rijdt erg makkelijk kan hem met ??n hand verplaatsen als het moet.

Zijtafeltjes van de primo kamado vind ik echt top. Het is een soort snijplank kwaliteit dus daar zou je zelfs voor kunnen gebruiken; nadeel is dat je ze dan wel schoon moet houden en ze worden minder mooi; maar goed het kan :)

Vind dat mooi, kunststof zijtafeltjes.
Probeer mijn vriendin al lang te overtuigen dat we zo'n keramisch ding nodig hebben, maar ze trapt er nog niet in :D

Sommige mensen hebben altijd geluk ;)
De mijne zegt: maar wat er van onze bbq af komt smaakt toch gewoon goed? Heeft ze een punt waar ik niet heel veel tegenin kan brengen

Terug
Bovenaan Onderaan