Beef en Steak

Mijn laatste BBQ aanwinst

Omdat de superstim binnen is, de rollade garen niet echt geschikt is voor worstknopen  X( en de darm op was ben ik gisteren even bij Martijn (Vuur en Rook) aangeweest.
Ik neem me altijd voor om niets meer mee te nemen dan dat ik nodig heb maar meestal lukt dat niet echt. (tis gewoon een grote speelgoedwinkel B-) )

Kwam terug met garen, worsten prikker, nieuwe darmen, sleeves voor grillworst en dan toch ook maar een nieuw uitbeen mes  :)
Niet nodig maar wel lekker om erbij te hebben, heerlijk scherp en ligt lekker in de hand......

(de stopbus had ik vorige keer al meegenomen maar die had ik nog niet gepost dus hop maar op de foto erbij.)

Dagje Duitsland.

Redfox,

Dat rib rekje van Ikea heb ik ook, dat is prima voor ribben,  maar dit rek is geschikt voor 5 ribben EN (door het rek om te draaien) een grote rollade van ?1.5 kg. of b.v. een grote braad kip!
Een grote rollade en een grote kip gaan slecht in het Ikea rekje. Helaas is het prijsverschil inderdaad nogal groot.

Afgelopen week 3 kuub olijfhout en 190 kg She-Oak houtskool binnen gekregen.
8epavuqu.jpg

amarymyt.jpg

Beter mee verlegen dan om verlegen denk ik dan! Jij hebt tenminste wat om in de fik te steken. Goed gebaar van mrs Nas!

Mooie aanwinsten weer hoor  :)
@Boel
Je worstenfabriek kan beginnen  :D

@Lasm
Wat is She-Oak (een vrouwtjes boom  :-/ )

@Mr_Nas
Ze houd van je....  :)

Mac

@mr Nas, dit is een hint. Hop die Q aan en rap een beetje.... :P

@Mac, de latijnse naam is Casuarina en komt uit Australie.

Mooie spulletjes allemaal weer :D
Enne... LASM, met zo'n grote Q heb je ook wel wat hout nodig h? >:D<

De Foodsaver Vacuum Sealer Top Line 2860. Besteld via amazon.de voor iets meer dan 110Eur incl verzenden ;)

IMG_0193_zps1e8c79dc.jpg

Vraag: Ik heb er ook gelijk een aantal bakjes bij, waarom zou je zakjes gebruiken voor marineren - als het vlees in de marinade ligt? Is er een voordeel dat ik niet zie?

Harold zei:
Vraag: Ik heb er ook gelijk een aantal bakjes bij, waarom zou je zakjes gebruiken voor marineren - als het vlees in de marinade ligt? Is er een voordeel dat ik niet zie?

Dat is een mooi vacumeermachientje.

Voordelen van een zakje zijn dat minder marinade nodig is, en het neemt minder ruimte in.

Ga je een hoop lol van hebben, ik heb hem ook......

Bert en Antis en Geert +1
Super fijn apparaatje. (en een stuk minder als ik er ooit voor heb betaald  ;) )

Mac

Soms heb je grappige verrassingen. Vlak voor mijn wintersport afgeleverd, onder de bank in de hal geschoven tijdens het inpakken van alle spullen in de auto. Nadien een beetje vergeten :blush: En zo heb je een dikke maand nadien een leuke verrassing. Nog bedankt he Gerard!

2014%2B-%2B1

Mac zei:
Supprise  <:-P
:D

Ik zie dat jij de dames versie hebt Emiel (kleurtechnisch gezien  ;) )

Mac

Ik. Zeg. Niks. =))

Heb bij de Hornbach 4 zakken houtsnippers gekocht van Weber 2x Apple 2x Cherry.
Ze waren half geld en aangezien ze geen brood eten:)

Terug
Bovenaan Onderaan