BasBQ
Beef en Steak

Mijn geniale gas kokers hack. Ideaal ook tegen 'range angst'.

PuraLeña

Sprokkelaar
Berichten
40
Hoe vaak zie ik het niet. Mensen die thuis of op de camping op gas koken of grillen en dan regelmatig aan fles schudden omdat ze niet weten of het gerecht klaar is voor de fles leeg is.
Wees eerlijk. Wie heeft dit nooit gevoeld?

Ik gebruik gewoon een 'handbagage-weegschaal'.
Klein en simpel in gebruik. Even fles optillen en resultaat met tara van fles (staat er op) verminderen.
Na enige tijd krijg je goed gevoel van verbruik. En voorkom je weer dat je een nog niet volledig lege fles moet omruilen. Om toch maar weer rust te hebben.

Voor minder dan 5 euro heb je weer rust. En dat is toch een primaire reden waarom we zo van BBQ houden.

Groeten vanuit #PuraLeña in Spanje. Wat staat voor 'Puur Brandhout' en in Google goed te vinden is door gebruik van Spaanse caracter 'ñ'. Uitgesproken als ENJE.

Volgen van onze posts wordt in deze lastige tijd erg gewaardeerd.

Bedankt, en veel succes en rust met deze hack.
 
Ik kan precies in mijn schuurtje zien hoeveel houtskool ik nog heb, werkt ook prima

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Ik kan precies in mijn schuurtje zien hoeveel houtskool ik nog heb, werkt ook prima

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk

Als mijn auto, bbq en motoren niet meer in garage passen laat ik nieuw leveren. Maar heb ook nog paar ton hout liggen nu.

Maar ook meestal een Baby Q 1200 op gas voor snelle pitstops. Ideale toevoeging.


SmartSelect_20200720-011718_Gallery.jpg
 
Goed idee. Zelf heb ik altijd een 2de fles staan. Doe weinig op gasBBQ en dus kom met zo een fles een paar jaar toe, maar in de kelder staat een reserve. Een vriend van mij heeft elk jaar wel eens voor dat hij zonder zit terwijl hij bezig is en dan krijg ik een telefoontje of hij mijn reservefles ff mag komen lenen. Al paar keer gezegd voor een reserve in huis te halen, maar het vertikt het. :cool:
 
Goed idee. Zelf heb ik altijd een 2de fles staan. Doe weinig op gasBBQ en dus kom met zo een fles een paar jaar toe, maar in de kelder staat een reserve. Een vriend van mij heeft elk jaar wel eens voor dat hij zonder zit terwijl hij bezig is en dan krijg ik een telefoontje of hij mijn reservefles ff mag komen lenen. Al paar keer gezegd voor een reserve in huis te halen, maar het vertikt het. :cool:

Gewoon 1 keertje alleen lege fles in garage laten staan. En andere apart. En vertellen dat er weer iemand zonder gas zat en hem geleend had. Koekje van eigen deeg.
 
Gewoon 1 keertje alleen lege fles in garage laten staan. En andere apart. En vertellen dat er weer iemand zonder gas zat en hem geleend had. Koekje van eigen deeg.
inderdaad. iemand uit de brand helpen vind ik geen probleem, maar structureel iets uitlenen ben ik niet zo van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan