BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste stuk vlees (longhaas) op mijn nieuwe Kamado

 
 

Bas89

Kooltjesharker
Berichten
142
Sinds deze week ben ik de trotse bezitter van een Keij Kamado Compact. Ondanks dat door veel van jullie mij een Weber werd aangeraden, heb ik toch voor deze gekozen. Voor niet al te veel geld heb ik nu een complete BBQ met alle benodigde accessoires (deflector, pizzasteen, gietijzeren rooster, etc). Enige dat nog moet gebeuren is dat ik hem wil inbouwen zodat ik een mooie buitenkeuken heb.
ldd3f7r.jpg

Vandaag heb ik hem voor het eerst kunnen gebruiken. Het eerste uur even gespeeld met de temperatuur. Daarna begonnen met het seasonen van mijn gietijzeren rooster. Uiteindelijk dan toch echt mijn eerste stuk vlees op het rooster mogen leggen. Ik had een mooi stuk Runde Longhaas gehaald bij de Makro. Na mezelf wat ingelezen te hebben, voorzichtig de witte zeen uit het stuk vlees gehaald.
ewpfw4jv.jpg

Uiteindelijk bleef ik over met 2 losse stukken vlees. Deze alleen vergeten op de foto te zetten.

Nadat ik de Q had opgestookt tot 200 graden, heb ik het vlees even kort aangeschroeid. Tevens meteen een klein handje kersenhout toegevoegd(had gelezen dat dat wel lekker kon zijn, dit was het zeker) Daarna de deflector geplaatst en indirect door gegaard tot 54 graden. Op de foto nog geen thermometer te zien, deze heb ik nadat ik de deflector heb geplaatst in het vlees gestoken.
2cz8veghwnp.jpg

Het vlees 10 minuten laten rusten, om het vervolgens aan te kunnen snijden en nog te bestrooien met wat Maldon zoutsnippers. Ondertussen nog wat plakjes courgette gegrilled. Ben erg tevreden met het eindresultaat, smaak was echt super!
0vgh9ovtvza.jpg

Morgen weer een dag. Dan gaan we voor Jamaicaanse chicken wings en denk dat ik ook nog een hamburger maak.
 
Ik probeer foto's toe te voegen maar dat lukt me niet helemaal. Weet iemand hoe ik dit moet doen? [al gelukt zoals je ziet, kan dit bericht alleen niet meer verwijderen]
 
Lekker bezig!
 
Mooie stukken vlees. Geen verkeerde manier om je nieuwe Q vies mee te maken. Dat zal zeker gesmaakt hebben.
 
Ziet er heerlijk uit, had graag een vorkje mee geprikt.
 
Lekker Bas, mooi rood vlees met grove draad maakt die longhaas, ik hou daar van!

Goed gedaan kerel, lekker blijven koken zo!
 
das een mooi plankje eten zo.
lust ik
 
Terug
Bovenaan Onderaan