BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste pulled pork

 
 
 

Bubbeltje

Kooltjesharker
Berichten
216
Vandaag mijn eerste pulled pork gemaakt. Ik was zelf nog niet tevreden met het eindresultaat maar manlief en de visite wel. Het was een stuk van 2,1 kg. Om 08.04 ging het op de Q, maar was vanmiddag om 13.30 al klaar met een kerntemperatuur van 95 graden. Ingepakt in handdoeken en in de koelbox gedaan. Bij het uitpakken was het nog wel warm maar vond het niet makkelijk om uit elkaar te trekken. Het bleven wat grotere stukken en ik vond het een beetje taai (en ik was het zout vergeten 🙈).
5785F74F-6DB1-4E70-B643-A9B48D44B4BD.jpeg
1CA74403-5E8E-415B-A97A-98F7A41E916C.jpeg
BD606662-F42F-4F44-B3F0-E4B617B38E2C.jpeg


Volgende week ga ik hem nog een keer maken, met minder briketten (temperatuur was constant maar te hoog) en ga rookhout toevoegen.

Andere tips zijn welkom.
 
Al met al toch gelukt, nazouten kan altijd nog.
gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Dank je wel, wat leuk 🐷.
 
of lekker op smaak brengen met een bbq saus door de pp te mixen.
gefeliciteerd met je knorrie
 
Iedereen tevreden behalve jij zelf 😢😉
Maar hij ziet er toch goed uit. De schuiven dichter zetten, helpt dat niet?

Er zijn eventueel “klauwen” te koop om te pullen.
Succes volgende week
 
Iedereen tevreden behalve jij zelf 😢😉
Maar hij ziet er toch goed uit. De schuiven dichter zetten, helpt dat niet?

Er zijn eventueel “klauwen” te koop om te pullen.
Succes volgende week

Onderste schuif zat dicht, bovenin een heel klein stukje. Ik had de procureur misschien zelf moeten inpakken in folie en handdoeken ipv in de schaal waarin hij van de bbq kwam. Maar ik ga zondag gewoon nog een poging wagen 😉. Oh, en die klauwen heb ik maar ook dat vergt nog wat oefening denk ik 🤔.
 
Ondanks dat je zelf niet helemaal te vrede was ziet de pulled pork er heerlijk uit(y) gefeliciteerd met je Knor🥳 gewoon nog een keer proberen.
Die klauwen hebben we hier ook maar ik vind ze niks, misschien zijn ze niet voor vrouwenhanden gemaakt🤔 maar ik vind gewoon 2 vorken veel gemakkelijker;)
 
Ondanks dat je zelf niet helemaal te vrede was ziet de pulled pork er heerlijk uit(y) gefeliciteerd met je Knor🥳 gewoon nog een keer proberen.
Die klauwen hebben we hier ook maar ik vind ze niks, misschien zijn ze niet voor vrouwenhanden gemaakt🤔 maar ik vind gewoon 2 vorken veel gemakkelijker;)

Bedankt ☺. Ik heb nog zoveel wensen om uit te proberen voor de Q, mijn hoofd stroomt over maar in ieder geval zondag nog een keer proberen. Ben begonnen met de klauwen maar ben geëindigd met 2 vorken 😁. Vindt ze ook erg groot.
 
Bedankt . Ik heb nog zoveel wensen om uit te proberen voor de Q, mijn hoofd stroomt over maar in ieder geval zondag nog een keer proberen. Ben begonnen met de klauwen maar ben geëindigd met 2 vorken . Vindt ze ook erg groot.

Prachtig toch Bubbeltje, lekker bezig! En het zou ook veel te mooi zijn als alles in één keer perfect ging. Bedenk maar hoe waardevol het is om iets de volgende keer nog beter te doen, dat soort dingen vergeet je nooit meer!

Gefeliciteerd met je en we kijken uit naar het verslag van volgende week (+tips)!
 
Prachtig toch Bubbeltje, lekker bezig! En het zou ook veel te mooi zijn als alles in één keer perfect ging. Bedenk maar hoe waardevol het is om iets de volgende keer nog beter te doen, dat soort dingen vergeet je nooit meer!

Gefeliciteerd met je en we kijken uit naar het verslag van volgende week (+tips)!

Dank je wel Sjanzie. Taarten maken en brood bakken ging ook niet in één keer perfect dus weet het en ik vind het ook niet erg. Goed excuus om de Q weer op te starten 🌋.
 
Toch mooi gedaan! En de chefkok is altijd wat kritisch 🙂

Hij ziet er voor mij smakelijk uit. Lekker bezig geweest in ieder geval 👍
 
Eindresultaat ziet er toch best prima uit! PP kan heel snel gaan, zeker als je inpakt in folie. Hoe hoog was de temperatuur van je Q gedurende de sessie? Ik zie een analoge thermometer liggen, mocht dat niet betrouwbaar genoeg zijn dan kun je nog zo'n Ikea thermometer die je hebt in een prop aluminiumfolie of aardappel steken (zorg dat de punt er aan de andere kant weer uitsteekt) om de roostertemperatuur mee te meten. Ik heb het heel lang zo gedaan. Voor pulled pork vind ik low&slow nog steeds het fijnst, zeker als je gewoon lekker vroeg kunt beginnen.
 
Het ziet er gewoon goed uit niks mis mee en net wat ze zeggen beetje mixen met saus en hij is heerlijk op smaak

Gefeliciteerd met je sticker


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
B82A189E-9C84-4A02-BB81-A7D3C502CB2C.jpeg

Gisteren het laatste restje opgewarmd in een pannetje, nog wat verder uit elkaar getrokken en weer heerlijk zitten smullen.
 
Ziet er gewoon goed uit 👌

Je kunt eventueel altijd even met een prikker even voelen of het vlees zacht is
 
Ziet er gewoon goed uit 👌

Je kunt eventueel altijd even met een prikker even voelen of het vlees zacht is
Het vlees was heel zacht, komt misschien doordat ik het een paar uur ingepakt had omdat het stuk zo snel klaar was. Maar voor een eerste keer was ik echt wel tevreden, maar er is altijd ruimte voor verbetering 😉.
 
Mooie run hoor. Je PP ziet er toch niet verkeerd uit. En ook op de weber ketel. Petje af. Ik heb die klauwen ook. Maar betrap me er vaak op dat ik gewoon mijn eigen klauwen en vorken gebruik
Gefeliciteerd met je knorrie
 
Terug
Bovenaan Onderaan