BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste Pulled Pork

 
 
 

SAN-RHN

Stoker
Berichten
273
Hallo! Net als een hoop andere Genootschappers, was een van mijn wensen om eens een Pulled Pork te maken. Na een hoop verslagen te hebben gelezen, het perfecte recept (bedankt Noskos voor het delen van je wedstrijd Pulled Pork recept) uitgezocht en de benodigde hulpmiddelen te hebben verzameld, heb ik afgelopen vrijdag een mooie procureur van ruim 2,5 kilo gekocht bij de Makro. Vrijdagavond gelijk begonnen met de voorbereidingen. Eerst de injectiemix (Noskos) gemaakt en een Southern Succor Pork Rub gemaakt. Daarna het vlees injecteren. Ik had gelezen dat het soms zo is dat de mix er gelijk uit kan komen als je de naald eruit trek, dus in het plastic laten zitten om dat te doen (had ik ergens gelezen). Was leuk om te doen! Ik had de marinade injector al een maandje of wat thuis liggen, maar nog nooit gebruikt. Daarna de procureur uitgepakt en een paar grotere stukken vet verwijderd. In de rub gezet en in folie verpakt. Zaterdagochtend weer verder...

Rond half 8 begonnen met het opstarten van de BBQ, rookhout aan etc. en om 8 uur mocht het stuk vlees erop. De kern temperatuur begon op 8 graden, dus het moet nog wel even. Mijn kerntemperatuurmeter is een eenvoudige, die geen grafiekjes geeft, maar ik heb ongeveer ieder halfuur handmatig bijgehouden hoe snel de temperatuur opliep. Dat ging mooi gelijkmatig, totdat ik 4,5 uur verder was. De kerntemp was toen 66 graden en ging niet meer verder. Ik heb toen de PP Glaze gemaakt en om 13.00 uur (mooi 5 uur verder) de procureur ingesmeerd. Terug op de BBQ en weer even 2 uur geduld! De kerntemperatuur was inmiddels terug gezakt naar 59 graden en is gedurende die 2 uur niet meer boven de 66 graden gekomen. Rond 15.30 uur ingepakt in de alu folie en dan weer geduldig wachten totdat de kern temperatuur 88 graden is. Even na 5 uur ging de pieper van de thermometer af... 88 graden! Ik heb hem nog een minuut of 20 langer laten liggen, want het inprikken ging nog niet heel makkelijk en uiteindelijk bij 92 graden van de BBQ gehaald. Bij het uitpakken  was ik al heel blij met de geur en kleur, weer inpakken om te rusten en de eindsaus voorbereiden. Na ruim een uurtje rusten met het pullen begonnen (ook nog nooit gedaan, is ook leuk om te doen!). Het ging heel soepel en de stukjes die tussendoor geproefd werden waren al heerlijk! Toen nog een deel van de eindsaus erdoor gemengd en de broodjes beleggen. Het was heerlijk! Onze gasten waren er ook erg blij mee. Iedereen die denkt, dat moet ik nog een keer doen... vooral doen! Het kost even wat tijd, maar dat is het zeker waard!

Dan natuurlijk nog de foto's:

Alles klaar voor de start:
3QhyIUm.jpg


Het injecteren:
CqcncKI.jpg


Ingerubd en ingepakt:
VVMW6CK.jpg


Om 08.00 uur op de BBQ:
AsKkF3m.jpg


Na 5 uurtjes roken:
xGhYOQ3.jpg


Ingesmeerd met de PP Glaze:
KtowLrf.jpg


In de alu folie garen totdat die klaar is:
7x6UhE5.jpg


Zo kwam hij van de BBQ af, klaar om te rusten:
acXLkv6.jpg


En dan Pullen!
4ErUnmH.jpg


Uiteindelijk een mooie bak vol!
a8HWcnh.jpg


Geserveerd op een Surinaams broodje, met augurk en een beetje coleslaw erbij. Heerlijk!
90J4FhZ.jpg


Het restje wat over was, ga ik straks maar eens opeten!

Groeten Sander.

 
Ziet er lekker uit, alvast gefeliciteerd met je knor :)
 
Heerlijk, gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Ziet heerlijk uit. Zou der hier ook wel ingaan  :)
 
Mooie sessie!
 
Dat is een mooi bakje pulled pork, ik zou er honger van krijgen.
 
Ziet er prima uit gefeliciteerd met je sticker  :)
 
Lekker hoor. Dat ziet er goed uit. Het lijkt wel PP weekend geweest te zijn.
Ik heb zelf ook 3st varkensnek op de BGE gehad. Maar dan ge?njecteerd met een bierinjectie.
Gefeliciteerd met je Knor.
 
Bedankt allemaal!

Het lijkt inderdaad wel of het PP-weekend was :)

Voor mij was het voorlopig de laatste mogelijkheid deze vakantie, komende weken zijn weer gewoon druk met werk en vol geplande weekenden. Je bent er toch een hele dag zoet mee. Maar het is wel heel erg leuk en lekker om te maken!
 
Lekker broodje zo. Gefeliciteerd met je knor.
 
Vanavond het laatste beetje PP opgemaakt. Pizza Pulled Pork is het geworden! Ook lekker
95a73070e9e7baa13f55d4a1f1bdec75.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

 
2x dus goed van gegeten. Mooi gelukt. Blijft lekkerste wat er is zelf maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan