BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste pulled pork(je)

 
 

Daniel_Mono

Sprokkelaar
Berichten
36
Hallo iedereen,

Vandaag mijn eerste pulled pork gemaakt op de monolith pro2.0

Ik ben begonnen met een relatief klein stuk procureur van 1kg. Deze heb ik netjes droog gemaakt en voorzien van een rub. In dit geval een Carolina rub gevonden op bbq-helden.nl
Vervolgens heb ik deze ingepakt in folie een uurtje laten liggen in de koeling.

Vervolgens de Monolith aangestoken en gewacht op een stabiele temperatuur. Ik gok zo'n 115 graden. Toen alles stabiel leek heb ik het vlees op de bbq gelegd.

IMG_20210823_162338.jpg


Vervolgens het deksel naar beneden en de temp in de gaten houden. Deze bleef mooi stabiel. Tevens in het eerste uur rookhout toegevoegd. Helaas heb ik geen blokken of snippers van fruithout, alleen meer een soort stof (smokedust) van kersen. Ik heb wel snippers van rode wijn vaten. Maar wist niet of dat ook zou smaken.

Vervolgens gewacht op de 70 graden en vervolgens verpakt in aluminiumfolie.


IMG_20210823_185300.jpg


Vervolgens weer deksel dicht en wachten. Duurde even maar dan heb je ook wat. Bij 92 graden heb ik geprikt en ging bijna overal er makkelijk doorheen.

Vervolgens een 30 minuten laten rusten en vervolgens uit mekaar gehaald. Sommige stukken gingen heel makkelijk, sommige wat lastiger. Al met al vond ik het resultaat erg goed al mochten sommige stukken nog iets malser. Al doende leert men denk ik.

IMG_20210823_210755.jpg


Lekker met een salade en wat wit brood gegeten. Was toch weer een heerlijke maaltijd.

Nog even een vraagje. Ik maak deze post op een mobiel. Kun je daar ook de foto's iets kleiner maken? Kreeg het zo snel niet voor mekaar.

Groetjes Daniel
 
Ziet er lekker uit hoor
In een procureur zitten sowieso wat steviger stukken waar de spiervezels compact op elkaar zitten. Na het "pullen" merk je daar niet zoveel meer van. Is gewoon mals.
Smaken verschillen ook hè.


Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Wellicht heb ik het wat verkeerd verwoord, bij het pullen leek het niet zo mals , maar bij het eten merk je er inderdaad niks van, vooral niet met ook wat lekkere bbq saus 👍
 
Ziet er super uit.
Volgende keer mag hij er ook al op als je nog naar de temperatuur aan het gaan bent hoor.
Ik heb hem de laat te keer naar 96 graden laten gaan en heb die dikkere drukken niet meer gehad toen.. Al vond km die de vorige keren ook lekker.
 
Toch een geslaagde eerste run
Na het pullen worden de stukken vermengt en door het sausje minder drogen stukken. Op naar de volgende run 👍🏻
 
Lekker toch Daniel zeker voor de eerste keer en zoals je zegt "al doende leert men" de vogende wordt vast beter naar je zin gefeliciteerd met je sticker want die zit er wel in (denk ik) 😉
 
Dank jullie 👍 Ik zal inderdaad de volgende keer nog wat langer wachten, vooral als ik nog wat weerstand voel. Volgende kan dan ook een iets groter stukje worden. 😀
 
Het klinkt vreemd maar iedere keer als je pp maakt lijkt hij lekkerder dan de vorige
Voor de volgende run heb jij zeker al ideeën hoe je het anders gaat doen en zo ga je het verfijnen
Gefeliciteerd met je knorrie 🐖
 
Mooie run PP, zier er heerlijk sappig uit. Dat moet gesmaakt hebben.
Gefeliciteerd met je knorrie
 
Terug
Bovenaan Onderaan