Beef en Steak

Mijn eerste low en slow sessie

Chrisje72

Sprokkelaar
Vandaag voor de derde keer de nieuwe kamado aangestoken. Voor de eerste keer echt wat nieuws namelijk Amerikaanse stijl gerookte kippendijen. Recept uit het boek Hete kolen compleet.
Gisteren de rub al gemaakt en de karbonades ingewreven en vanavond na mijn werk de Q aangestoken. Net nieuwe marabu houtskool binnen gekregen dus die gelijk gebruikt, bovenin nog wat grote brokken die over waren van de vorige sessie. Aangestoken met 1 hotspot en daarna een chunck kersenhout er in. Het duurde best wat langer voordat de ca 130 graden bereikt was, dat was voor mij wel een bewijs dat het echt verschil maakt met hoe je met een kamado omgaat, met luchtschuiven maar ook de manier van aansteken.
Ook voor het eerst dus het hitteschild gebruikt. Een halve had ik ingepakt en een halve met een lekbak erop.
Het ging al snel roken dus de kippetjes erop, een thermometer met alarm erin en afwachten. Af en toe iets bij regelen maar dat ging super makkelijk. Intussen aardappelen en boontjes gekookt en na een uurtje was alles tegelijk klaar. Het was echt weer heerlijk, en dat terwijl ik helemaal niet zo van kip hou met die botten en vellen. Maar dit? Super!
Ben nog steeds blij met mijn aankoop, en het lukt allemaal zo goed tot nu toe!
29170be2cb089374f675ef49f1b90fba.jpg
76217c8729bb61830e713212e43cdad5.jpg
ae22f441107356f036b95f0c47f1e50c.jpg
6be9cd38b7daa92ffdb7857d46471e82.jpg

Netjes alles tegelijk klaar
En dan de kip ook nog lekker gaan vinden 😊

Die zien er smakelijk uit.
Mooie run om eea uit te proberen.
Eet smakelijk

Mooi dat het zo goed gelukt is, daar ga je nog veel plezier aan beleven.

Lekker man!

Ziet er allemaal goed uit.

Heerlijke afsluiting. Goede manier om het vakantie gevoel vast te houden...

Bevalt de Boretti, hoe is de ervaring met de schuifjes van de luchttoevoer? Snap nog steeds niet helemaal waarom ze deze aan de zijkant geplaatst hebben.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hij bevalt mij prima, en ook de schuifjes gaan soepel, kan de temperatuur goed regelen. Het bovenste klepje is gelijk ook een dekseltje/ dakje dus geen water van bovenaf in de kamado.
Ik had hiervoor geen ervaring met kamado's dus voor mij is het niet raar dat het schuifje opzij zit.
Ik las over gloeiende kooltjes/as die eruit zouden kunnen vallen, nou dan ben ik blij dat het schijfje niet aan de voorkant, bij mijn voeten zit. Heb dat trouwens sowieso niet meegemaakt, mede door het aslaatje wat ik er standaard in laat zitten.

Altijd leuk zo'n eerste keer! Goed bezig (y)

Terug
Bovenaan Onderaan