BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste low en slow op de kamado

 

Apothekertje

Tondelzoeker
Berichten
12
Ik ben nog een beetje kennis aan het maken met mijn nieuwe kamado. We gaan een weekendje naar zee en ik dacht dat het wel lekker zou zijn om wat broodjes pulled pork mee te nemen 'voor onderweg'. Voor de eerste keer maar gekozen voor de 'snelle' pulled pork volgens NosKos. Mooie procureur gehaald bij de lokale boer, lekker gekruid met een rub, kamado op 120 graden, paar appel chunks tussen het houtskool en gaan. Vandaag de SloRoller van KJ erin om te kijken of dat goed werkt.

IMG_5954.jpg


Hij lag er op het rooster van ruim 60cm wel wat 'eenzaam' bij:

IMG_5955.jpg


De planning moet ik volgende keer wat beter doen want dat ging niet helemaal volgens het recept. Na 5 uur zou je moeten inpakken maar toen zat ik met mijn twee kleine mannen op de mountainbike en uiteindelijk kreeg hij pas na 6,5 uur zijn jasje aan. Ik heb vorig jaar een Meater kado gekregen en dat is toch wel heel makkelijk, kan af en toe de temperatuur in de gaten houden op de fiets! Kerntemperatuur uiteindelijk op 90 graden maar toen vond ik hem nog wat te 'stevig'. Bij 94 heb ik hem er af gehaald en een uurtje laten rusten. Uit elkaar getrokken en afgemaakt met wat bbq saus.

IMG_5964.jpg


Mijn kleine carnivoren gingen gelijk in de aanval en waren niet meer te stoppen. De boel snel ingepakt voor de volgende dag. Geen idee of die SloRoller iets heeft toegevoegd maar het vlees was super mals met een heerlijk rooksmaakje!
 
prima gelukt! Of je inpakt na 5 of 7 uur maakt niet zoveel uit, bij 120C.
gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Ziet er erg lekker uit hoor. Had ik wel wat van gelust hoor.

Gefeliciteerd met je knorretje
 
Ziet er goed uit hoor. Heerlijk op een broodje. Gefeliciteerd met je knorretje
 
Ziet er mooi uit!
Helemaal top als er zoiets op je ligt te wachten als je terugkomt van het mountainbiken.
 
schitterend.
mooie run met een smakelijk resultaat
gefeliciteerd met je knor
 
Lekkere pork gemaakt en nog wat kunnen redden 👍🏻
 
Terug
Bovenaan Onderaan