BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste gedocumenteerde Pulled Pork

 

Paul_V

Sprokkelaar
Berichten
45
Nu heb ik al meerdere keren pulled pork gemaakt in het verleden, maar daar zijn geen foto's van, dus...

Toen ik recent kroketten van PP langs zag komen op het forum, nam ik me meteen voor die eens te gaan maken. En voor straf moet je dan een van de ingredi?nten maken. Dus daar waar de meesten een recept zoeken om hun overgebleven PP (blijft dat over dan?) in te verwerken, besloot ik deze keer PP te maken om een restantje te krijgen  :-S

Zaterdag dus naar de slager om een stuk procureur (met bot) van ruim twee kilo te scoren en die middag heb ik het ingesmeerd met mosterd en vervolgens in Smokey's Piggy Rub gezet en lekker laten liggen in de koelkast.
03e447e3913e17c312b5bf8ce0fdb8eb.jpg


d6831b36d1691a68e052566ddc6bddca.jpg


's Avonds om een uur of elf de Bastard opgestookt tot 100oC en om 23.45 de procureur op het rooster gelegd.

ad4966f1ab8ad538a3600f21d2802d97.jpg


Nog een uurtje opgebleven om de Heatermeter in de gaten te houden, maar toen deze zijn werk goed bleek te doen, ben ik tot maar het mandje op gaan zoeken.

Vanmorgen natuurlijk meteen de app bekeken en hoewel die er goed uitzag moest ik toch even onder de deksel kijken hoe het vleesje er om zeven uur bij lag. Prima!

ef01652cd957571290ded45ab82c4dee.jpg


Wel bleek de kerntemperatuur nog maar nauwelijks toe te nemen, dus de zone was wel bereikt. Om acht uur dus maar ingepakt en lekker rustig laten verder garen.

Tussen 12.00 en 14.00 leek de kerntemperatuur weer nauwelijks toe te nemen en daarom heb ik de roostertemperatuur in twee stapjes verhoogd tot 120oC, waarna om ongeveer 16.00 de gewenste 88oC kerntemperatuur bereikt was. Toen was ik de ragout voor de kroketten aan het voorbereiden dus tegen 16.45 van de cue af. Rusten...

En ik kon ongeveer een half uur rust bewaren en pakte het vlees uit en liet het vanwege de toch wel hoge temperatuur (joh!) in de gereedstaande alubak vallen:

984da62d9d968c89fe138fa2f36a965b.jpg


Het vlees was er duidelijk klaar voor!

6c9dff4586d4e1ddf9516f9ac48503fb.jpg


Na het pullen meteen het deel voor de kroketten opzij gezet en de rest met Smokey's Original BBQ-saus, aangelengd met appelsap verrijkt. Dit deel heb ik uit voorzorg maar in twee?n gedeeld en de ene helft in de vriezer geparkeerd. De andere 500 gram mocht nog even doorwarmen op de BBQ, terwijl ik de pitabroodjes in de broodrooster voorbereidde. En uiteindelijk werd het smullen.

5e73857b673da6c07f1fc72bf93eacb9.jpg


De kroketvulling staat in de koelkast op te stijven en zal morgen tot eindproduct gevormd worden...

En voor diegenen die nog van data houden:

2f34f42a284f6743e0925746b98cb831.jpg


Bedankt voor het lezen!

Paul
 
Lekker hoor, gefeliciteerd met je knor
 
Dat wordt en sticker! Gefeliciteerd!
 
Lekker, alvast gefeliciteerd met knorrie ;)
 
Mooi voor elkaar. Ziet er puik uit!
 
Gefeliciteerd met je sticker en je lekker maaltje  :)
 
Bedankt voor alle felicitaties!
 
Ziet er mooi uit en gefeliciteerd met je sticker  :)
 
Lekker hoor. Gefeliciteerd met je sticker.
Ben benieuwd naar de kroketten  :D

En een tip: als je toch een pp run draait, helemaal vol leggen die bbq. Dan is de kans groter dat je wat overhoudt.
 
Ik wacht nog vol ongeduld op de foto's van de kroketten  :D ;)
 
Brecht zei:
Ik wacht nog vol ongeduld op de foto's van de kroketten 

Dan moet ik daar natuurlijk gehoor aan geven!
4416427cc8f299caa66a4b7cc13c31af.jpg

Na het eerste laagje paneermeel (met tuinkruiden).

9c30af68bd8eb36dd050857204d555b9.jpg


En gereed om in de vriezer te leggen, nu ook met een laagje panko.

Inmiddels heb ik er al twee getest en de smaak was prima. Ik moet nog wel even stoeien om ze op een handige manier smakelijk te krijgen in de airfryer. Maar ik heb er nog een aantal om dat onder de knie te krijgen.

Paul


Verzonden met Tapatalk
 
ow, dat ziet er erg goed uit, kan je zo in de winkel in een schap gooien.
 
Viel niets tegen. De ragout was behoorlijk eenvoudig te verwerken.

Volgende keer maak ik wel kleinere om beter als borrelsnack te kunnen dienen. Deze zijn 80 gram en daarmee ongeveer de standaard krokettenmaat (zo op het oog in ieder geval wel).

Paul


Verzonden met Tapatalk
 
Inmiddels heb ik er al twee getest en de smaak was prima. Ik moet nog wel even stoeien om ze op een handige manier smakelijk te krijgen in de airfryer. Maar ik heb er nog een aantal om dat onder de knie te krijgen.

Een airfryer is de elektrische barbecue van de frituurwereld
 
Terug
Bovenaan Onderaan