BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste (Funky) Beer Can Chicken en 1e keer dat ik eigen rub heb gemaakt

 
 

beek0084

Vuurmaker
Berichten
66
Gisteren heb ik mij - geinspireerd door de post van mversend op vrijdag - voor het eerst gewaagd aan de BCC. Het leek mij leuk om tegelijk ook voor het eerst een eigen rub te maken. Ik kwam het Funky Beer Can Chicken recept van Noskos tegen met een recept voor home-made rub. Twee vliegen in ??n klap.

Na bijna 1,5 uur zat de borst op de juist temperatuur. Het eindresultaat was heerlijk. De kip was super mals, het velletje was hier en daar lekker knapperig en de smaak was fantastisch :D

11250072_836258796457553_4634448189536630373_n_zpsseuulo0a.jpg

IMG_20150613_163619774_zpsjiqjrxho.jpg

IMG_20150613_163611955_HDR_zpsvobmtywo.jpg

IMG_20150613_175728938_zpsk179aogv.jpg


Helaas had ik het vel hier en daar gescheurd in een poging om de kip staand van het blik te krijgen. Uiteindelijk de kip op de kop uitgelekt om het overgebleven bier af te gieten om het blikje daarna te verwijderen toen de kip lag. Het nadeel hiervan was - dat had mversend ook al gehad - dat het velletje hier en daar was vochtig was geworden en niet meer knapperig was.

Al met al toch heel tevreden met mijn eerste BCC. Zeker voor herhaling vatbaar. De volgende keer gebruik ik een normaal blikje, want de 0,5L was te hoog voor mijn setup (heb een klein immitatie ei) en doe ik er maar een heel klein beetje bier in.

En moet nog even uitzoeken hoe je de kip onbeschadigd van de Q en het blik kan halen. Tips zijn zeer welkom!
 
je kippetje ziet er wel heerlijk uit, goed gelukt dus  :)
 
Ziet er goed uit!!!

Heb je ook nog een foto van op de bbq,... dan heb je gelijk ook je eerste icoontje op zak. :)
 
@Bidle: Bedankt voor de tip, want dat wist ik niet. Heb een paar andere foto's toegevoegd. Wil de badge natuurlijk niet mislopen  :D
 
Hij was idd goed gelukt.

Jeeeee, mijn eerste badge:) 1 down, 2 to go  :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan