BasBQ
Beef en Steak

mijn eerste Beercan Chicken

 
 

Iluniaq

Sprokkelaar
Berichten
27
Gisteren dus voor de eerste keer een beercan chicken gemaakt.
Na alle verhalen aangehoord te hebben dat dit de lekkerste kip is, dacht ik nu wordt het eens tijd om het uit te proberen.
Afgelopen vrijdag een kippetje gehaald en deze in de rub gezet.
Maar wat voor bier ga ik gebruiken was natuurlijk de volgende vraag. Ik heb gekozen voor een blonde leffe, was eigenlijk liever gegaan voor een triple maar die kon ik nergens in blik vinden vinden.
Dus de Q aan op een temperatuur van een 180 de kip erop gezet, tussendoor nog een klein beetje rookhout toegevoegd om zo een lekkere rooksmaak te krijgen.
Na een uurtje was de kerntemperatuur van de kip op 78 graden en het vocht liep uit de kip dus deze eraf gehaald, waarna ik de kip nog een 10 minuutjes heb laten rusten.
Ik moet zeggen de geur was al goed en kon eigenlijk niet wachten om hem te proeven.
En idd de kip was heerlijk van smaak en kon de smaak van het bier lichtjes proeven in het vlees.
Naar mijn zeggen een geslaagd kippetje en zeker voor herhaling vatbaar.

HKL5nT.jpg


dKudY8.jpg


6gWv6q.jpg
 
Lekker hoor, gefeliciteerd met stickertje!

Kies de volgende keer voor een goedkoop pils, de smaak van het bier proef je niet terug in de kip....
Giet het speciaalbier bij voorkeur in de pitmaster!  ;)
 
proficiat met je 1e sessie kip op blik en waarschijnlijk ook je wel verdiende sticker.
tis een mooi verslag en foto s.

Iluniaq zei:
Maar wat voor bier ga ik gebruiken was natuurlijk de volgende vraag. Ik heb gekozen voor een blonde leffe, was eigenlijk liever gegaan voor een triple maar die kon ik nergens in blik vinden vinden.

Iluniaq zei:
en kon de smaak van het bier lichtjes proeven in het vlees.
Naar mijn zeggen een geslaagd kippetje en zeker voor herhaling vatbaar.

ffn de knuppel in t hok. :D

doe de volgende sessie eens met 2 kip en dan 1tje met bier en 1tje met water.
of nog gekker beide met 2 verschillende soorten bier.
en proef dan de verschillen.
 
Goed bezig!
 
Gefeliciteerd met je sticker; mooi kippetje! Nog een tip: Ik vouw zelf de  pootjes altijd achter in d'r nek. Het kan mijn beleving zijn, maar volgens mij heb je dan minder 'overlap' en dus egalere bruine kip. Succes!
 
Gefeliciteerd! Vind dit heerlijke kippetjes.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Lekker hoor, gefeliciteerd met tokkie.
 
Gefeliciteerd met je sticker!
 
Terug
Bovenaan Onderaan