BasBQ
Beef en Steak

mijn allereerste UDS en ja heb het BBQ virus te pakken

B

BRESZ

Gast
Hallo allemaal na het lezen van diverse topics, een ton(netje) opgehaald om die te gaan ombouwen naar een BBQ.:-D
we beginnen klein met een 60ltr ton. De plannen zijn er de voorbeelden ook, nu nog wat tijd zien te vinden en dan gaan we hier de vorderingen op het forum plaatsen.
Als eerste de ton goed schoongemaakt de afgelopen 2 avonden en dan vanavond de fik er goed in. eerst geprobeerd een gat ergens bijna onderin te maken, en ja hoor een goed begin, 2 accu's leeg:eek: dus toch met een half gat wel de fik er in. Hieronder een aantal foto's van dit mooie gebeuren:rolleyes: Tja vuurtje stoken blijft toch mooi hoor.
IMG_0255.jpg
het vuur net aangestoken
IMG_0257.jpg
het brand al behoorlijk
IMG_0263.jpg
heerlijk en zo lekker warm
IMG_0267.jpg
OEPS:shock: das wel erg warm (is dat wel goed???)


voor de binnenkant kolenton en opvang

Maar nu een aanvulling die ook in eventueel een andere ton kan worden gebruikt, dus hopelijk niet voor niets.
deze zullen velen bekend voor komen en mijn dank voor diegenen die dit gedeeld hebben.

IMG_0271.jpg
de bekende schalen
IMG_0273.jpg

IMG_0275.jpg

IMG_0277.jpg

IMG_0272.jpg

IMG_0274.jpg
en als laatste de 2 schalen in elkaar

zo dit ging lekker, eventjes doorpakken en zweten maar dan lijkt het ook wat.
oude Ton heeft naar bleek later niet schadelijke inhoud gehad maar toch maar weggegooid omdat dat toen niet bekend was.

Zo, met nieuwe ton, maar helaas te weinig tijd.
Met dank aan Buell.

De Nieuwe TON
Nieuweton.jpg


Binnenzijde, ziet er echt super uit
Nieuweton1.jpg


Ook de deksel is mooie schoon
Nieuweton2.jpg


hele weekend helaas druk maar toch ff boortje opgehaald (bedankt Broer)
Handigboortje.jpg


en toch even snel gaten in as opvang groter gemaakt
As-Bakmetgrotegaten.jpg


daarna tonnetje in de fik gisteravond
Nieuwetonvuurtje.jpg


en na paar uurtjes en heel veel schoon hout verder nog even lekker smeulen
Nieuwetonnavuurtje.jpg


Zo en nu de 1ste test met onze kleine UDS
ivm het mooie weer wel alvast wat klaar was gebruikt, en wij vonden de resultaten geweldig.

aansteken van de ton:
IMG_0488.jpg


hmm lijkt goed te gaan
IMG_0490.jpg


de eerste stukjes vlees na 2 minuten omgedraaid
IMG_0492.jpg


lekkere gloed onderin, oh ja de kranen zitten nog niet goed, kwam wat plaatjes/moeren te kort en die hadden ze niet bij de bouwmarkt
IMG_0493.jpg


wat briketten erbij na 2 uur Q-en, en toen de biefstukjes erop, alle 2 de kanten ongeveer 2 minuten en hij was heerlijk.
IMG_0519.jpg


en als laatste voor nu, de speklapjes, heerlijk duurde iets langer maar waren toen ook lkkr knapperig en niet zwart.
IMG_0504.jpg


Al met al heel erg tevreden met het resultaat zover.
Nu binnenkort de puntjes op de I zetten.
1) RVS schroeven voor kleinere rooster boren en plaatsen
2) kranen onderin goed vastzetten
3) op jacht naar deksel, of deksel van ton voorzien van handvat en regelbare opening
4) thermometer kopen en plaatsen (iemand idee wat de beste hoogte hiervoor is hier ben ik nog niet uit)
5) schuren en spuiten met hittebestendige verf
en daarna of tussendoor heel veel genieten van deze heerlijke UDS.

word vervolgt bresz
 
Blits apparaat, wat ga je als deksel gebruiken?
 
Mooie UDS hoor :) Ben benieuwd wat daar allemaal af gaat komen!
 
ik heb eventueel nog een 47cm deksel liggen ik weet niet wat de diameter van je ton is
 
Hallo Allen,
bedankt voor de leuke reacties, en sorry voor mijn late reactie maar zit thuis in grote verbouwing dus heb heel weinig tijd (helaas)

@Frits: Ik ga denk ik de deksel van de ton gebruiken, ben op zoek naar rooster dat ik in de ton kan monteren zo'n 15 cm onder de rand
en als dat niet gaat dan ga ik op zoek naar andere deksel. maar ton is vrij klein (gokje 37 / 38 cm)

@noskos: Dankje, hier gaat veel lekkers vanaf komen, mooi is hij nog niet maar binnenkort schuren en spuiten met hittebestendige verf.

@Henny: Dankjewel, als er weer wat gebeurt maak ik zeker weer foto's en plaats die dan ook weer hier.

@Leo: Hmm ik zal eens meten maar voor mijn gevoel is die ton niet zo groot, zal vanavond eens meten en het je als je de deksel nog hebt laten weten. Maar wel bedankt voor je aanbod.

tot mijn spijt nog niet verder gegaan door verbouwing maar hoop toch binnenkort weer wat te gaan doen.

Grt BRESZ
 
Voor de deksel kan je dan ook denken aan de deksel van een Smokey Joe. Die komen geregeld voorbij op Marktplaats (voor weinig ;) )
 
smokey joe deksel gebruiken zoals deze  ;D

P4140125.jpg


P4140124.jpg


grzz peter
 
waar zijn je handvatten van je pizzaring Peter?
 
die zitten er in middels ook op ;D.
heb ze van de starter van de aldi afgesloopt.

vrg peter
 
had je die er niet bij dan?
 
nee deze heb ik zelf gemaakt.maak de meeste dingen zelf
maar zal een beetje on topic houden ;D

grzz peter
 
oke, dank je
 
@Frits: Bedankt gaan we kijken voor zo'n type deksel.

@petero: yep die kleine in het midden die lijkt op die van mij (qua grote) bedankt voor je informatie en foto's meteen mooi idee om deksel vast te zetten ;)

allen weer bedankt voor de informatie
 
@Leo, nog bedankt voor je deksel aanbod, maar mijn ton meet maar ruim 37cm, dus 47 is te groot.

ik zal wel eens gaa zoeken naar kleinere deksel.

Grt Roland
 
BRESZ zei:
@Leo, nog bedankt voor je deksel aanbod, maar mijn ton meet maar ruim 37cm, dus 47 is te groot.

ik zal wel eens gaa zoeken naar kleinere deksel.

Grt Roland

graag gedaan
 
Terug
Bovenaan Onderaan