BasBQ
Beef en Steak

Mijn 50ste BBQ dit jaar

 
 

JohanD

Stoker
Berichten
344
Hierbij een foto van mijn 50ste BBQ dit jaar. Op dit tempo redden we de 100.

 
Gefeliciteerd :) goed bezig... Wat heb je daa voor lekker stukje vlees.
Dat ziet er goed uit!
 
50.... Dat is best een flink aantal al.
Moet zeggen dat ik het niet tel, maar zit volgens mij nog niet eens op de 25... (Mag ik hier nog wel lid zijn?)

Ziet er iig prima eetbaar uit!
 
Gratz met dat aantal, wil ik dit jaar ook halen..... ;D

structor zei:
50x al da's al best veel, ik kom daar niet aan als weekend bbqer.
congrats!!!

Elk weekend 1 keer is 52 keer in het jaar Q-en  hoor  ;D ;) :)
 
Als ik dat aantal wil halen moet ik me verbouwing snel achter de rug hebben;-)
 
Niet verkeerd, Ik denk dat ikzelf rond de 75+ per jaar uitkom. Waarbij de zomer het gemiddelde lekker optrekt.  In de tuin ouweh**ren met een pilsje erbij is dan toch lekkerder met een zonnetje op je bol  ;D
In de winter is het voor mij ook een weekenduitje  ;)
 
Ivo-tje zei:
50.... Dat is best een flink aantal al.
Moet zeggen dat ik het niet tel, maar zit volgens mij nog niet eens op de 25... (Mag ik hier nog wel lid zijn?)

Ziet er iig prima eetbaar uit!

Een schouderkarbonade even in een marinade van sojasaus met diverse kruiden, op de Q. Even grillen aan beide zijden en daarna insmeren met zelfgemaakte BBQ saus.
 
Boldeagle zei:
Niet verkeerd, Ik denk dat ikzelf rond de 75+ per jaar uitkom. Waarbij de zomer het gemiddelde lekker optrekt.  In de tuin ouweh**ren met een pilsje erbij is dan toch lekkerder met een zonnetje op je bol  ;D
In de winter is het voor mij ook een weekenduitje  ;)

Ik heb het grote voordeel dat ik vorig jaar op mijn verjaardag een grote Weber gas BBQ gekregen heb, deze staat mooi in een aangebouwde serre aan de keuken met een afzuiging er boven, ideaal om dan snel even je vlees voor het avondeten te Q-en. Met wat rijst en roerbakgroenten is het een heerlijke combinatie.
 
Goed bezig. Je moet de lat hoog leggen.
 
Van harte Johan!! Joe is goed bezig!!! :p ;) ;D
 
Ivo-tje zei:
Moet zeggen dat ik het niet tel,

ook nooit gaan  doen ,is zonde van de tijd om te vinken hoeveel.
gewoon  genieten( en delen hiero) van de momenten dat vuur dr in zit.

dat TELT vind ik.,,

JohanD zei:
redden we de 100.
dan MOET je nog 50

JohanD zei:
deze staat mooi in een aangebouwde serre aan de keuken met een afzuiging er boven,

mazzelpik;  8)


JohanD zei:
Een schouderkarbonade even in een marinade van sojasaus met diverse kruiden, op de Q. Even grillen aan beide zijden

ooh; op die manier geteld zit ik de laatste 10 jaar schat ik gemiddeld op 170x p/j na mn werk voor of onder mn voortent luifel vlees en aardappels te bakken.
weekends thuis: in zon of onder afdak  30x p/j serieus BBQ is totaal 200x (vandaar AV is mn naam)
dat alles enkel op KOLEN

maar buiten mijn ding tis  jouw gouden moment .
en proviceat dr mee ,
en uh: de lapjes zien dr lekker uit 8)
 
AV zei:
Ivo-tje zei:
Moet zeggen dat ik het niet tel,

ook nooit gaan  doen ,is zonde van de tijd om te vinken hoeveel.
gewoon  genieten( en delen hiero) van de momenten dat vuur dr in zit.

dat TELT vind ik.,,

JohanD zei:
redden we de 100.
dan MOET je nog 50

JohanD zei:
deze staat mooi in een aangebouwde serre aan de keuken met een afzuiging er boven,

mazzelpik;  8)


JohanD zei:
Een schouderkarbonade even in een marinade van sojasaus met diverse kruiden, op de Q. Even grillen aan beide zijden

ooh; op die manier geteld zit ik de laatste 10 jaar schat ik gemiddeld op 170x p/j na mn werk voor of onder mn voortent luifel vlees en aardappels te bakken.
weekends thuis: in zon of onder afdak  30x p/j serieus BBQ is totaal 200x (vandaar AV is mn naam)
dat alles enkel op KOLEN

maar buiten mijn ding tis  jouw gouden moment .
en proviceat dr mee ,
en uh: de lapjes zien dr lekker uit 8)

AV, bedankt voor al jou meningen hierboven. Dat ik een andere mening heb, mag neem ik aan en die mag ik hopelijk hier ook plaatsen.
 
JohanD zei:
Dat ik een andere mening heb, mag neem ik aan en die mag ik hopelijk hier ook plaatsen.

natuurlijk mag dat neem ik aan ; dat doe ik toch ook.


JohanD zei:
ideaal om dan snel even je vlees
zou ik niet durven aan turven als een bbq moment.
dat is kort zamengevat mijn mening.

maar buiten dat ben je echt  een mazzelpik met jouw aanbouw situatie,
en ben bijna jaloers .
laat is wat foto zien ervan als je wil
 
Een BBQ-moment heeft wat mij betreft als definitie dat je naar buiten bent gegaan, kolen hebt aangemaakt in de starter of je Q (gas kan natuurlijk ook maar dat zullen er niet zoveel zijn), de Q op temperatuur hebt laten komen en dan daarna lekker hebt klaar gemaakt high&fast of low&slow wat je wilde maken.  En uiteraard daarna alles lekker hebt opgepeuzeld.

Er is denk ik niemand die iedere en elke keer weer een compleet drie-gangen menu of meerdere uren achter de BBQ staat. Dus samenvattend; je hebt een BBQ-moment als je (een deel) van je eten buiten op de Q bereid.

Meerdere keren op ??n dag de Q aan hebben telt dan wat mij betreft gewoon als ??n keer, want anders zou je meer BBQ-momentjes kunnen hebben dan dat er dagen zijn :)




 
50x? Dat is zo april ;)

Gefeliciteerd hoor! Niet iets speciaals gemaakt? Dat doe ik meestal bij dat soort gelegenheden. Alhoewel de 50ste hier rustig voorbij is gegaan deze keer.

Ik tel per maaltijd, dus het kan best dat ik zowel lunch als diner op de BBQ maak, maar als ik drie barbecues aan heb voor het diner dan telt dat gewoon als 1 keer.
 
gefeliciteerd Johan!
 
JohanD zei:
Op dit tempo redden we de 100.

ben ik wel benieuwd :eek:m wat voor reden wil je de 100 halen dan ??

op die ander forum streefde ook een noordeling erna.
en dat was bijtrekken op meerdre  momenten.( met tegenzin dus) :(
 
Er wordt hier niet geteld, alleen lekker gegeten!! ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan