BasBQ
Beef en Steak

Middeleeuwse/Romeinse Rookton

Mooi hoor, das pas oldschool
 
helldaddy zei:
Let wel, je staat nadien je ton een keer of 5 - 6 water te geven.

Hoe werkt dat, dat water geven. Buiten kant insponzen en wachten tot het droog is?
Ga m'n ogen open houden... Misschien loop ik een keer tegen zo'n ton aan..
 
Abraham zei:
helldaddy zei:
Let wel, je staat nadien je ton een keer of 5 - 6 water te geven.

Hoe werkt dat, dat water geven. Buiten kant insponzen en wachten tot het droog is?
Ga m'n ogen open houden... Misschien loop ik een keer tegen zo'n ton aan..

Hoi, water geven gaat het makkelijkst door de sproeier van de slang vrij klein te zetten zodat je een nevel krijgt.
Dit hou je dan een poosje vol. In het begin zul je zien dat het hout inderdaad wel op een spons lijkt.
Na het een aantal malen herhaald te hebben zi je ook dat het bijna geen water meer opneemt.
Meestal laat ik ook een laagje water binnen in de ton staan, zodat het op kan trekken.

Groet,
Henk
 
Wat gaaf! Hou zelf ook heel erg van historie en dan vooral de Romeinen, dus dit echt super tof!
 
Rolaanndd zei:
Wat gaaf! Hou zelf ook heel erg van historie en dan vooral de Romeinen, dus dit echt super tof!

Kom dan de laatste week van juli eens naar museumpark Orientalis, daar leven, werken, eten, en zijn de Romeinen dan week op het park.
Kijk voor de exacte datum even op de site daar. Is hartstikke leuk om te zien en als het goed is, komt de rookton daar ook weer in actie.

Groet,
Henk
 
Duidelijk Henk. Dankjewel!
 
Wat een super mooi ding!
Ben zelf niet handig met de handjes (althans niet met het bouwen van dingen  :D ) maar hier krijg je wel de kriebels van.
 
Erg mooi gemaakt Henk!
Maarreeee, vliegt die ton nou niet in de fik? =))
 
ReneR zei:
Erg mooi gemaakt Henk!
Maarreeee, vliegt die ton nou niet in de fik? =))

Als je flink stookt mot da lukken !! haha
 
Terug
Bovenaan Onderaan