BasBQ
Beef en Steak

Mexican & classic pulled pork

 
 

Carbo negra

Stoker
Berichten
332
Hoi allemaal, zondag vierde ik mijn verjaardag en had voor de visite 2 pulled porks tegelijk klaar gemaakt. Aangezien ik zelf de klasieker met een zoete bbq saus een beetje zat was heb ik ook een andere klaar gemaakt volgens een recept van meat church. Hierbij smeer je de pulled pork onder de hot sauce en kruid hem daarna met fajita kruiden. Wanneer de bark mooi is geworden pak je hem in een aluminium bak in met een scheut bouillon naar eigen smaak en smeer je hem nogmaals in met hot sauce. Uiteindelijk had ik 2 verschillende smaken pulled pork. De mexicaanse was wel iets pittig maar wel voor iedereen goed te doen. Uiteindelijk na peilen bij de visite bleek de helft ongeveer de zoete het lekkerst te vinden en de andere helft de pittige.

Tegelijkertijd ook een vergelijking kunnen maken tussen geinjecteerd en niet geinjecteerd. Eerlijk gezegd vond ik ze qua sappigheid even goed en zie niet echt de grote meerwaarde in van het injecteren.

Maar nu genoeg gekletst, nu de foto's!

links de mexicaanse en rechts de classic:
20230402_073634.jpg

'S morgens om half 8 op de bbq en heel de morgen langzaam laten roken op 110c:
20230402_142551.jpg

De classic bij 74 graden ingesmeerd met bbq saus gemengd met zoetzure saus en suiker:
20230402_142801.jpg

De mexicaanse ingesmeerd met hot sauce en boter en een mengsel van bouillon met een klein beetje azijn:
20230402_152426.jpg

Om 17 uur was de mexicaanse op kern temperatuur en goed zacht. Er was een zeer mooie korst op ontstaan.
20230402_181434.jpg

En pullen maar!
20230402_181441.jpg

En met zijn allen heerlijk eten:
20230402_183101.jpg
 
Ziet er heerlijk uit.
 
Lekker hoor!

Mooi vergelijk qua smaken en injecteren.

Gefeliciteerd met je 🐷
 
Dat ziet er heerlijk uit, injecteren doe ik ook niet meer. Gefeliciteerd met je verjaardag en je knor.
 
Bedankt allemaal! En de eerste badge binnen. Nu de brisket nog, die heb ik nog nooit gemaakt maar wil ik heel graag doen.
 
Zaaaalih. (paasfeest) . Zien er toppie uit.
Proficiati met je knorrie award.
 
Ziet er erg lekker uit
de Mexicaanse variant wil ik ook wel een keer proberen 🤤

nog gefeliciteerd natuurlijk en met je 🐷
 
Ik vermoed dat een hapje van links èn een hapje van rechts gecombineerd echt helemaal de bom is!

Gefeliciteerd!
 
Mijn badge is niet meer zichtbaar?
Die Mexicaanse versie lijkt mij ook lekker! Die ga ik op mijn lijstje zetten om eens te gaan maken. Ik houd wel van pittig eten van de bbq.

Gefeliciteerd met je knor!

Ps: ik heb het zelfde probleem Carbo, ik zie ook geen badges meer bij mensen. Alles is weg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan