BasBQ
Beef en Steak

Metalen Kitchenaid vleesmolen

mistercage

Vuurmaker
Berichten
98
Van de week op Mp een nette metalen versie vleesmolen van Kitchenaid gescoord.
Nu de vraag, wat draaien jullie er allemaal mee? Recept Ideeën zijn van harte welkom.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Hamburgers en worsten.

Kijk even in charcuterie en daar zie je meerdere die worst maken, een paar waaronder ik, hebben deze KitchenAid toevoeging ook!
 
Ik ben al een tijdje aan het loeren op een kitchenaid machine. En als ik dan aan het zoeken ben word ik helemaal hebberig. Eigenlijk wil ik er ook z’n groenten hak opzet stuk bij. Maar ik vraag me steeds af hoe goed die opzet stukken zijn.
 
Ik zit ook al een paar weken te kijken of ik er budget voor vrij kan maken.... Maar dan wil ik eerder de pasta opzetstukken en de vleesmolen.
 
Ik ben al een tijdje aan het loeren op een kitchenaid machine. En als ik dan aan het zoeken ben word ik helemaal hebberig. Eigenlijk wil ik er ook z’n groenten hak opzet stuk bij. Maar ik vraag me steeds af hoe goed die opzet stukken zijn.
voor die vleesmolen durf ik mn hand wel in t vuur te steken, neem dan wel de metalen.
loeizwaar ding dus dat voelt dan al meteeen goed en degelijk.

Groente hak ding, bedoel je dan de rasp of de keukenmachine?
Vind het zo jammer dat je al die attachments moet wassen met de hand, dan vind ik het al bijna niet meer de moeie hem te gebruiken.
Ik zou ook de ijsmachine willen als onze huidige ijsmachine het ooit gaat begeven.

oh en nog even voor @mistercage
hier een overzicht wat er in de doos zit:
IMG-20200515-WA0024.jpeg


en hier wat foto's in actie;
IMG-20200516-WA0001.jpg
IMG_20201002_195828_01.jpg
IMG_20201002_195822.jpg
IMG_20200912_200522.jpg
IMG_20200516_154652.jpg


door erop te klikken worden ze groter.
 
Laatst bewerkt:
Prima molen idd. Gisteren ontvangen per post. Zo blij dat ik mij niet heb laten verleiden om de plastic versie te kiezen. Wel een uurtje bezig geweest om de glans en kleur weer wat op te halen. Was volledig een tinkleur geworden. Vorige eigenaar had hem in de vaatwasser gezet . En dit terwijl de stickers op de doos en apparaat al voldoende zeggen...
Anyway, kleur is nu weer redelijk terug. Nog 1 poetssessie te gaan..

Nice pica’s in aktie. Ben benieuwd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Wel even een additionele vraag, ik weet dat het afhankelijk is van het beoogde gebruik, maar welke KitchenAid raden jullie aan?
De classic lijkt me wellicht wat underpowered, dus, de artisan, heavy duty of professional?

Dit is beoogd voor af en toe pizza en brooddeeg kneden en gehakt draaien. En het probleem is natuurlijk dat je nu a en b beoogd en je uiteindelijk de machine voor alles of juist voor helemaal niets gaat gebruiken...
 
Ik heb op blackfriday (tip, dat is bijna weer) bij coolblue onze kitchenaid gekocht voor een goede deal (€370).
1604395324833.png


Dit is wel de 'lichtste' artisan.
Hier krijg je een kom, en 3 verschillende haken. (zie hier)
1604395689790.png


De 175 heeft meer vermogen, en krijg je er extra accessoires bij.
Namelijk; een afdek schild en een haak met siliconen kant die de zijkant van de schaal schoon veegt tijdens het mixen en een extra meng kom.
En die is ook in meer kleuren te krijgen.. (Vind persoonlijk de vulkaan zwarte echt schitterend) :
1604395667977.png



Deze was alleen in 2018 niet in de aanbieding en ben daarom voor de 125 gegaan.

Onze 125 kan trouwens prima pizza deeg kneden. We maken er ook vaak pasta deeg mee, dat is in de regel zelfs steviger.
Alles wat je koopt voor je kitchenaid past trouwens op beide (gehaktmolens etc).
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
TNX Sandiman voor de toelichting. Ik wil groentes ed die je gebruikt klein maken. En ook kaar raspen enz. Die keuken machine van kitchenaid heeft daarvoor Helen mooie acc. Maar hoe die op de grote machine werkt weet ik niet. Zo te zien heb jij je al meer ingelezen. En Miss ook wel een van deze acc
 
@Bram ik help graag :)
Je hebt een foodprocessor (5KSM2FPA) :
1604399028180.png

En je hebt de rasp (KSMVSA) :
1604399053726.png


Beide mooie spullen.
Ik weet dat je de rasp met de hand moet wassen, en als ik dan vergelijk met een hand raspje dan is t nogal veel meer werk denk ik..

Die foodprocessor zeggen ze dat deels in de vaatwasser kan..
Daar zal je dan nog even moeten induiken.. de unit zelf zal er niet in kunnen, maar mogelijk alle messen en spulletjes wel.
Dan is het nog wel een mooie (maar prijzige!) aanschaf :)

Ik heb de typenummers hierboven erbij gezet, dat zoekt op (internationale) sites veel makkelijker.

PS:
ik zie zojuist in de handleiding dat alles behalve de unit zelf in de vaatwasser mag.
Dan wel bovenin:
1604399887672.png


Nu ben ik zelf ook wel erg geinteresseerd............... Bedankt Bram :ROFLMAO:
Kom we betrekken @mrooding er ook ff bij, die koopt m vast ook wel.
Misschien een mooie 3-voor-1 korting bij kitchenaid.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Bram
@Bram ik help graag :)
Je hebt een foodprocessor (5KSM2FPA) :
Bekijk bijlage 11488
En je hebt de rasp (KSMVSA) :
Bekijk bijlage 11489

Beide mooie spullen.
Ik weet dat je de rasp met de hand moet wassen, en als ik dan vergelijk met een hand raspje dan is t nogal veel meer werk denk ik..

Die foodprocessor zeggen ze dat deels in de vaatwasser kan..
Daar zal je dan nog even moeten induiken.. de unit zelf zal er niet in kunnen, maar mogelijk alle messen en spulletjes wel.
Dan is het nog wel een mooie (maar prijzige!) aanschaf :)

Ik heb de typenummers hierboven erbij gezet, dat zoekt op (internationale) sites veel makkelijker.

PS:
ik zie zojuist in de handleiding dat alles behalve de unit zelf in de vaatwasser mag.
Dan wel bovenin:
Bekijk bijlage 11490

Nu ben ik zelf ook wel erg geinteresseerd............... Bedankt Bram :ROFLMAO:
Kom we betrekken @mrooding er ook ff bij, die koopt m vast ook wel.
Misschien een mooie 3-voor-1 korting bij kitchenaid.

I like your thinking

Ik denk dat de rasp inderdaad niet perse de investering waard is. Maar als de foodprocessor als opzet niet veel uitmaakt met een losse dan kan je natuurlijk net zo goed 2 losse apparaten kopen
 
I like your thinking

Ik denk dat de rasp inderdaad niet perse de investering waard is. Maar als de foodprocessor als opzet niet veel uitmaakt met een losse dan kan je natuurlijk net zo goed 2 losse apparaten kopen
Ja en Nee...

Het scheelt meestal wel ruimte in je kast, om alleen het opzet stuk te hebben ipv een heel nieuw apparaat..
Bovendien heb je je kitchenaid vaker vast in de keuken staan en heb je dus altijd plek om het opzetstuk te gebruiken ipv een aparte ruimte vrij houden plus stopcontact :)
 
Wel even een additionele vraag, ik weet dat het afhankelijk is van het beoogde gebruik, maar welke KitchenAid raden jullie aan?
De classic lijkt me wellicht wat underpowered, dus, de artisan, heavy duty of professional?

Dit is beoogd voor af en toe pizza en brooddeeg kneden en gehakt draaien. En het probleem is natuurlijk dat je nu a en b beoogd en je uiteindelijk de machine voor alles of juist voor helemaal niets gaat gebruiken...

Hou daarbij ook rekening met het feit dat de heavy duty alweer een stuk groter is. Was voor mij té groot. Maar ja mijn keuken is dan ook weer té klein .
Heb je de ruimte, dan zou ok een heavy duty kiezen. Heeft volgens mij ook een ander binnenwerk.
Als formaat een dingetje is dan is een Artisan in een kek kleurtje the way to go


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik heb ook de artisan 175, fantastisch ding. Ik heb de metalen vleesmolen ook op mijn lijstje staan, over 20 dagen ben ik jarig...

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Haha.. ik heb die foodprocessor al 😂 😂

Ik heb:

1. De foodprocessor (5KSM2FPA)
2. De spiralizer (KSM1APC) - kreeg ik er bij toen ik mijne kocht
3. de vleesmolen

Ik gebruik de foodprocessor eigenlijk veel te weinig. Achteraf gezien een beetje zonde van het geld. Werkt verder wel prima!

Ik ben nog altijd ontzettend tevreden met mijn KitchenAid 125. Ik zou geen ander merk meer willen. Het enige wat ik nog wil is een super dough hook (https://www.superdoughhook.com/shop/superdoughhook/). De originele dough hook draait kleine deegjes maar een beetje rond..
 
Wat is eigenlijk t verschil tussen de Artisan 150 die ik heb en de (denk ik) nieuwere 175?
Die van mij is ook 300 watt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Wat is eigenlijk t verschil tussen de Artisan 150 die ik heb en de (denk ik) nieuwere 175?
Die van mij is ook 300 watt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Volgens mij zit dat verschil in de accesoires. Bij de ene zijn die gecoat aluminium en bij de andere RVS.

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Volgens mij zit dat verschil in de accesoires. Bij de ene zijn die gecoat aluminium en bij de andere RVS.

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk

Thx.
Zie dat er dus verder weinig tot niets is veranderd in die 8 jaar dat ik hem nu heb. Behalve de kleurtjes en de prijs, die is nog steeds hoog zeg !
Maar goed dat ik hem destijds uit België online gekocht heb bij een retailer. Scheelde mij flink wat knaken ( nu nog steeds meer dan €100 op de huidige NL prijs) wellicht een tip voor diegene die er eentje willen aanschaffen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Hou daarbij ook rekening met het feit dat de heavy duty alweer een stuk groter is. Was voor mij té groot. Maar ja mijn keuken is dan ook weer té klein .
Heb je de ruimte, dan zou ok een heavy duty kiezen. Heeft volgens mij ook een ander binnenwerk.
Als formaat een dingetje is dan is een Artisan in een kek kleurtje the way to go


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mijn keuken is ook te klein... ben daarom momenteel ook aan het shoppen voor een grotere keuken (klinkt toch schattiger dan een groter huis) maar dat is een heel ander onderwerp dan BBQ of koken 😂. Wel de reden overigens dat de aanschaf van een keukenmachine wat moeizamer in het budget past....
 
Mijn keuken is ook te klein... ben daarom momenteel ook aan het shoppen voor een grotere keuken (klinkt toch schattiger dan een groter huis) maar dat is een heel ander onderwerp dan BBQ of koken . Wel de reden overigens dat de aanschaf van een keukenmachine wat moeizamer in het budget past....

Ik zou die Kitchenaid dan bij de nieuw aan te schaffen keuken erbij bedingen. Dat voelen ze niet hoor met die marges...jij blij, zij blij


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan