BasBQ
Beef en Steak

Messen slijpen

En snijden op een goede ondergrond voor het behouden van je messen. (ik zie hierboven ineens een oude post van een glazen snijplank, brrrr)
 
Ik ben zelf niet kapot van al die apparaatjes ( heb nog nooit een echt goede gezien) heb in de horeca gewerkt en daar deed ik 1 a 2 jaar met een scherp mes (fissler). En daarna gingen ze naar de messenslijper en waren ze weer als nieuw. Gebruik een goede snijplank niet te hard maar ook niet te zacht en houd je mes bij met een aanzetstaal.
 
Heb je met die Spyderco gewerkt Adriaan?
 
Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik die slijper niet ken. Maar deze is wel goed?
 
Volgens alle berichten wel. Staat nog op de verlanglijst maar ik heb andere prioriteiten ;)
 
A3aan84 zei:
Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik die slijper niet ken. Maar deze is wel goed?

Niet lang geleden eentje besteld en ik heb er al een paar messen goed scherp mee weten te maken, die niet meer met het aanzet staal scherp werden. Maar ben geen pro op het gebeid van messen slijpen.

Ik zou alleen nog wel een paar grove staafjes willen hebben om een beetje vlot de echte probleem gevallen aan te pakken.
 
Multicut van dick.. 3x met waterproof schuurpapier erover en klaar! Dan bijhouden met een polijststaal. 
 
Terug
Bovenaan Onderaan