BasBQ
Beef en Steak

Menu Gevraagd :-)

  • Onderwerp starter jawelhoor
  • Startdatum
J

jawelhoor

Gast
Eerst en vooral, hallo iedereen. Ik lees het forum al even, maar had nog geen account aangemaakt.

We hebben onze bbq een upgrade gegeven en nu lopen we rond met een Weber 57cm premium, helemaal anders dan onze vorige BBQ die geen deksel had.

Tijdens onze gewoonlijke BBQ leggen we normaal allerlei soorten vlees op de gril en zo eet iedereen min of meer waar ze zin in hebben. Dus meestal is dat: stukjes kip, chicken wings, verschillende soorten worstjes, beetje varkensvlees enz... typische 'belgische' barbecue eigenlijk zoals je hem wel zal kennen.

Nu met die Weber en die ongelooflijk lekker uitziende gerechtjes (Pulled Pork, low en slow ribbetjes...) heb ik echt wel zin om hier verandering in te brengen. Alleen snap ik niet goed hoe je nu eigenlijk een volledig menu kan voorbereiden!

Stel nu, dat ik ribbetjes ga bakken als 'hoofd gerecht'. Maar dat duurt dan verschillende uurtjes, hoe grill ik dan bijvoorbeeld het voorgerecht, of andere 'snacks' als die ribbetjes daar liggen te bakken? Hoe, met andere woorden, krijgen jullie een volledig menu klaargestoomd? Snacks, voorgerecht, hoofdgerecht, ... hoe gaat dat dan op zo'n kettle?

Bij deze, dan niet echt jullie receptjes gevraagd, maar eerder, jullie opbouw van het menu en hoe jullie dat praktisch verwezenlijkt krijgen!

Alvast heel vriendelijk bedankt!
 
hoi jawelhoor,

Je hebt 2 dingen samen gevoegd zie ik, je voorstelronde en een vraag  :)

Ik zit er zelf ook altijd mee te stoeien om een alles op dezelfde tijd klaar te krijgen.
Je moet van tevoren even kijken wat het langste erop moet en daar mee beginnen, dan leg je er steeds de gerechten bij die korter moeten en zo zou e ales tegelijk klaar moeten hebben.

Hou wel rekening met je temperaturen, niet alles moet even heet.
Ik heb de luxe dat ik een paar Webers heb staan, zodat ik er dan meerdere aan kan steken.
Het is stoeien en puzzelen, heerlijke uitdaging
 
Ik sluit me helemaal aan bij Leo.
 
Allereerst welkom op het forum.

Als ik een 'menu' maak op de bbq begin ik met Spare Ribs (op de snelle manier 1 uur 50) dan gaat er een zalm op een plankje op (25 minuten) en dan heb ik nog genoeg kracht voor Nigella's chocolade pudding.

Je zou als de ribs 35 minuten bezig zijn ook een paar MOINK balls erbij leggen. Die kan je dan een laklaag geven na nog eens 40 minuten ze zijn dan klaar na nog eens 15 minuten, kan je gelijk de ribs van een glaze voorzien. Die zijn na 20 minuten dan klaar.
Spare ribs eraf en dan de zalm op een plankje direct op de barbecue voor 25 minuten.
Hierna kan het dessert erop, kan ook goed met rolo en banaan.

Succes
 
Welkom bij het Genootschap!
 
Waar staat dat menu Frits van de snelle manier 1.50 uur spareribs :)
 
Hoi welkom en veel plezier hier.
 
Welkom, bij mij duurt een BBQ voor gasten vaak een paar uur zodat elk gerecht grofweg om het half uur voorbij komt. Dit varieer ik dan met kleine bijgerechten van de BBQ zoals brood of een simpele salade.
 
Terug
Bovenaan Onderaan