BasBQ
Beef en Steak

Mediteraanse Kalfsmuis met gegrilde groenten

 
 
 
 

Peter64

Gerijpt
Berichten
4.654
Men neme 1 kalfsmuis. (deze was 1,4 kg) en vrijf die in met mosterd en bedek met een rub van:
2 el eigen mediteraanse kruidenmix, 0,5 el zoete paprikapoeder, 2 tl knoflook en wat peper.
In rollen in folie en lekker in de koelkast zetten,

de BGE op 150 C met platesetter. Roken met een blokje olijfhout.
Kalfsmuis erop en rustig laten roken tot een kern van 44 C. Eraf en ff laten rusten.

BGE klaar gemaakt voor direct grillen op een temperatuur van 230 C.
Kalfmuis afgegrild tot een kern van 49 C. Eraf gehaald en laten rusten.
Ondertussen de groenten gegrild.
De CEO had de risotto gemaakt.
Ik heb de wijn ontkurkt.

Smakelijk.

IMG_6632.jpg


IMG_6633.jpg


IMG_6639.jpg


IMG_6641.jpg
IMG_6642.jpg
IMG_6643.jpg
 
Ziet er geweldig uit.
 
Lijkt me heerlijk!

belangrijke zaken hoor, flessen ontkurken. 🍾
 
Ziet er goed uit. Ik heb vaker met dit stuk vlees ij mn handen gestaan maar nooit meegenomen naar huis. Valt het ergens mee te vergelijken?
 
Heb ik een telefoontje gemist?
Dit kan je toch niet helemaal op zonder hulp?

Blijft 1 ding onduidelijk peter. Jij heb de fles ontkurkt, maar wie heeft hem leeg gedronken?
 
Heb ik een telefoontje gemist?
Dit kan je toch niet helemaal op zonder hulp?

Blijft 1 ding onduidelijk peter. Jij heb de fles ontkurkt, maar wie heeft hem leeg gedronken?
🤔 zie je, toch lichte vergeetachtigheid.
Laatste stuk is gisteren koud opgegaan.

Fles is leeg.
 
Ziet er goed uit. Ik heb vaker met dit stuk vlees ij mn handen gestaan maar nooit meegenomen naar huis. Valt het ergens mee te vergelijken?
Is een zacht en mager stukje lekker vlees
Zover ik na kan gaan kan de muis afkomstig zij uit de schouder of de bil (achtermuis)
Hoe dit vij een groot rund heet weet ik helaas niet. Kan je het beste aan een slager vragen.
Google op kalfsmuis en je komt allerhande recepten tegen. Meeste als vitello tonnato.
Succes.
 
Dat ziet er smakelijk uit zeg 😋👍🏻🔥
 
Lekker stukje vlees. Het ziet er heerlijk uit.
 
Is een zacht en mager stukje lekker vlees
Zover ik na kan gaan kan de muis afkomstig zij uit de schouder of de bil (achtermuis)
Hoe dit vij een groot rund heet weet ik helaas niet. Kan je het beste aan een slager vragen.
Google op kalfsmuis en je komt allerhande recepten tegen. Meeste als vitello tonnato.
Succes.
Benamingen bij kalf en rund zijn nagenoeg hetzelfde
Dit stuk wat jij nu had is de achtermuis van de plattebil van de bil dus
Dat stuk aan de voorkant uit de schouder heet de schoudermuis kan je niet met elkaar vergelijken
 
Ziet er heerlijk uit. Heel het bord eten nodigt wel uit om aan te schuiven!
 
Lekker man 😍
 
Terug
Bovenaan Onderaan