Even een korte update:
- De instabiliteit van de metingen is inmiddels opgelost. Oplossing was om een groot aantal metingen (100 / seconde) te doen en die te middelen. Momenteel doe ik elke 15 seconden een update en gebruik hiervoor de resultaten van de afgelopen 1500 metingen.
Wil er nog verder mee spelen om het optimaal te fine-tunen. - Het gaat even wat langzaam, omdat ik een probleem heb met mijn ESP-modules. De ene na de andere stopte ermee.
Na onderzoek kwam ik erachter dat het komt door een probleem in de spanningsregelaar op de module (LDO), waardoor de module bij WiFi gebruik zichzelf restart (en dus een boot loop krijgt).
Na van alles geprobeerd te hebben en uitgebreid in te lezen is mijn conclusie dat mijn ESP-modules niet te redden zijn.
Het lijkt erop dat ik pech heb gehad met de module die ik uitgekozen had. - Inmiddels 2 andere varianten ESP-modules besteld, waarvan 1 variant met display.
Daarmee kun je dus ook direct de temperatuur op het device zelf tonen. - Grootste uitdaging voor de proffesionalisatie van het project is de behuizing. Voorlopig beperk ik me tot een leeg boterbakje met wat gaten erin geknipt.
Laatst bewerkt: