BasBQ
Beef en Steak

Maverick ET732 Probe defect oplossen

Hmm, droogbakken.... Eens proberen, want de laatste keer was mijn probe ook niet de hele sessie even stabiel :)
Was ook al bang dat ik aan een nieuwe moest.
 
Ik heb mijn probes laatst even droog gebakken op 220 graden.  Ze weken bij het begin wel 40 graden af, maar tijdens het bakken kwamen ze steeds dichter bij elkaar, tot ze na een uurtje beiden rond de 220 stonden. Dat werkt dus als de spreekwoordelijke tierelier.
 
Ga het van de week nogmaals proberen...

Heeft nu een aantal weken in een zipbag met rijst gelegen...(werkte ook voor mijn iPhone die een duik in de vijver had genomen)....

Ben benieuwd...
 
Vanavond ook maar eens proberen.
9406594be9fde8584a5c5c6742a2dcdb.jpg
 
De 2 rechtse thermometers lijken toch overleden wijken 14C af in vergelijking met de Oregon. Voelers heb ik in alle meters gehad bij de Oregon zijn ze allemaal op oven temperatuur.
 
Bedankt voor deze tip. Scheelt weer 1 probe op de afvalberg :)
 
 

Wilco-G

Gemarineerd
Berichten
1.251
Even een oud draadje wakker schudden..

Ik heb momenteel hetzelfde probleem de thermometer die ik voor de temperatuur op het rooster gebruik wijkt zo'n 20 graden af tegenover 2 andere thermometers van hetzelfde merk, ik heb ze geijkt in kokend water.
Het zijn wel goedkope rakkers van rond de € 10.-- maar zoveel schelen kan nooit goed zijn en dat terwijl degene die nu afwijkt wel nauwkeurig was ( geprobeerd met een andere thermometer )

Het gaat bij dit probleem om de rechtse van Bauknecht.

dbJISZ4.jpg


De bovenste thermometer heb ik er 2 van en die zijn gelijk qua temperatuur, de linksonderste wijkt heel kort 1 graad af, daar lig ik niet wakker van.

Ik heb de sondes verwisseld maar steeds dezelfde uitkomst, ik ga ze in de oven " bakken " en kijken wat het word.
zijn er nog meer mensen met dit soort problemen met goedkoper materiaal ?
 
Heb tegenwoordig alleen nog maar dure thermometers omdat ik het gekloot met die voelers een beetje zat werd 😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan