BasBQ
Beef en Steak

Masterbuilt / Kamado Joe garantie

Juicy Lucy

Kooltjesharker
Berichten
103
Ik heb in 2021 een Masterbuilt kamado gekocht, voor wie hem niet kent, dat is een zwarte Kamado Joe Classic 1 met een Masterbuilt logo in een Kamado Joe doos.
Ik heb de kamado geregistreerd en er werd levenslange garantie beloofd.

Gisteren zag ik dat de keramische ring waar de vuurschaal op rust ineens gescheurd is. Dus ik meld het probleem op de Masterbuilt website, selecteer mijn modelnummer in de lijst en geef alle info en foto's waar ze om vragen. Vervolgens krijg ik binnen een paar tellen een email met het volgende:

Dear Masterbuilt Customer,

Thank you for submitting your support request. Based on the information you provided your product may be out of warranty.

Your support case will now be closed based on the information you provided

Deelt Masterbuilt mij nu mee dat ik overleden ben? Levenslange garantie is langer dan 3 jaar mag ik toch vanuit gaan. Ik lees op internet juist dat de service van Kamado Joe (en dit is een Kamado Joe) zo geweldig is. Ik heb gelijk gereplied dat dit niet de bedoeling kan zijn.

Hebben anderen met deze kamado ook deze ervaring? hoe is het toen opgelost?

PXL_20240718_165826864.jpg
 
Oh.. nu krijg ik deze mail:

OK, nou als ze netjes een nieuw onderdeel toesturen dan zal ik het hier zeker melden met rectificatie



Good Afternoon

Thank you for raising this case and apologies for the automated email, the system though you had a Masterbuilt Gravity series which would be out of warranty.
I will place an order for the new firebox base - KJ-MPFBBASE23
We are currently waiting for stock to arrive of this part which is expected to be available by the end of July.
A good way to know when your order is on its way is when you receive an email containing an invoice (0.00) this is when the courier has picked your order.

In the meantime your existing fire box will be perfectly fine to use.

Thank you for your patience
Kind Regards
Debbie
 
Ik hoop voor je dat dit alsnog goed komt.
Ik moet nog een claim voor exact het zelfde indienen voor mijn KJBJ3 is gescheurd op exact de zelfde plek.
Ben benieuwd of ze de mijne honoreren. Ik ben inmiddels naar het buitenland verhuisd. (Staat niks over in de voorwaarden dat dit een ontbindende voorwaarde zou zijn)
 
Ik heb het ook vaker voorbij zien komen, op precies die plek gescheurd terwijl ze het met de vuurschaal in parten zo mooi hebben bedacht dat het niet scheurt
 
Gelukkig lossen ze het op voor je ! Heb al 2 x garantie geclaimd, zelfs een nieuwe base gehad voor mijn kamado joe junior, omdat er een stukje glazuur af was gesprongen wat waarschijnlijk tijdens het inpakken in de fabriek was gebeurd. Vind de service erg goed.
 
Ik heb bij mijn KJC om onverklaarbare reden dit onderdeel al 3 x gebarsten gehad. Telkens binnen de 2 weken een nieuwe zonder een enkel probleem.
 
Jaa doe ik ook bij mijn base. Sleep hem nu best vaak mee overal naartoe, dus zullen vast meer beschadigingen opkomen.
 
Ik heb ook nog 2 jaar mn oude base gebruikt met een kleine productiefout. Vorig jaar pas vervangen en van de oude base een bloempot voor onze olijfboom gemaakt :D
 
De meeste merken geven de garantie pas als de ring volledig door is, dus niet meer gebruikt kan worden.
Ik heb in het verleden een aantal fireboxen van de Primo onder garantie vervangen gekregen, echter moet hij totaal door midden zijn (onbruikbaar) dus niet meer functioneren. Met een scheur kun je hem nog steeds gebruiken.
Netjes opgelost van KJ, dat siert ze dan weer.
 
De meeste merken geven de garantie pas als de ring volledig door is, dus niet meer gebruikt kan worden.
Ik heb in het verleden een aantal fireboxen van de Primo onder garantie vervangen gekregen, echter moet hij totaal door midden zijn (onbruikbaar) dus niet meer functioneren. Met een scheur kun je hem nog steeds gebruiken.
Netjes opgelost van KJ, dat siert ze dan weer.
En zo hoort het natuurlijk ook ,we kunnen wel blijven claimen met zijn allen en vervolgens de "kapotte delen blijven gebruiken maar wat hebben we er aan ?
Die kosten moeten toch ergens weer verhaald worden door de fabrikant .
Dan moeten we ook niet zeuren als het duurder word vervolgens.
Maarja , dat is mijn mening 😉
 
Nou, voor de loftrompetten geblazen worden... Bijna een maand later is er nog niks opgestuurd. Debbie reageert niet op mijn email en het algemene mailadres van de klantenservice geeft een undeliverable melding. Ik heb het contactformulier op de kamado joe website maar ingevuld om te vragen waar het blijft.
 
Nou, voor de loftrompetten geblazen worden... Bijna een maand later is er nog niks opgestuurd. Debbie reageert niet op mijn email en het algemene mailadres van de klantenservice geeft een undeliverable melding. Ik heb het contactformulier op de kamado joe website maar ingevuld om te vragen waar het blijft.

Gebruik je het adres: customersupport@masterbuilt.com

Onlangs is de platesetter van mijn Junior gebroken terwijl ik deze zuiver schraapte met een plamuurmesje. Ik dacht sat zoiets gewoon slijtage was.

Om het simpel te houden, was ik bij BBQ experience binnen gegaan daar deze dichterbij is als mijn KJ dealer. Hadden er geen op stock en zei dat ik dit aan KJ moest vragen onder garantie. Ook ff mailtje naar mijn eigen dealer met de vraag of dit onder garantie valt en kreeg antwoord ‘normaal wel’.

Ik gemaild naar customersupport@masterbuilt.com met de melding. 2 dagen later antwoord of in een foto en de aankoopbon kon mailen. Zo gedaan en dag later melding dat ze een nieuwe opsturen, maar dat het 5 a 6 dagen kan duren eer ik hem heb.
 
Nou, de kind reminder van afgelopen vrijdag heeft wonderen gedaan. Dezelfde dag is een nieuwe ring opgestuurd en vandaag is hij binnen. Deze gaat in de opslag tot de gescheurde ring echt breekt.

PXL_20240819_150942756.jpg
 
Nou, de kind reminder van afgelopen vrijdag heeft wonderen gedaan. Dezelfde dag is een nieuwe ring opgestuurd en vandaag is hij binnen. Deze gaat in de opslag tot de gescheurde ring echt breekt.

Bekijk bijlage 68812
Bij KJ raden ze zelfs aan de oude nog zo lang mogelijk te gebruiken. heb ook al maanden een nieuwe klaar staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan