BasBQ
Beef en Steak

Masterbuilt ervaringen

jvdheuvel zei:
Hoe makkelijk gaat deze open in vgl met de KJ classic II?
Gewoon makkelijk. Is nou niet dat die deksel zo zwaar is dat je het met 2 man moet doen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Deksel is zwaar maar niet onmogelijk. Hij is niet zoals bij de laatste versies met een vinger op te tillen

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

 
In Frankrijk heb ook de 1 staan en hier in Belgi? een big green egg.
De eerste dag (of 2) dat in daar ben heb ik vooral last met het sluiten, te bruut. De bge sluit zachter.
Als je niets anders gewend bent als de kJ 1 geen probleem te voorzien, gaat vlot hoor.
 
Heeft de Masterbuilt gewoon vilt tussen de deksel en de onderzijde? Past hier eventueel ook de nieuwe glasfiber afdichting van de KJ Classic II op? Ik neem aan dat het dezelfde afmeting is?

Het Devide & Conquer systeem zit hier natuurlijk ook niet bij lijkt me? maar past dat eventueel wel denk je?

Twijfel momenteel heel erg tussen de Bastard Large 2020 en de KJC2....
Waarbij de KJC2 (nog wel) een hele lichte voorkeur heeft vanwege het scharnier, het D&C systeem en de levenslange garantie op AL het keramiek ipv 20 jaar op de buitenzijde en 5 jaar op het overige keramiek.
De platesetters van de BL2020 is dan weer mooi zwart gecoat ipv puur keramiek...

Op zich lijkt de Masterbuilt een mooie optie, ook de vuurkorf in delen ipv 1 geheel... maar dan mis ik toch wel een aantal dingen van de KJC2. Aan de andere kant, als die dingen er gewoon los bij te kopen zijn, dan is het wellicht wel een te overwegen optie.... het onderstel is iig beter dan dat van de KJC2.... 😎
 
Is een beetje appels met peren vergelijken. De KJ Classic II is net geen 1500 euro, de Masterbuilt 700.
 
Je kan ook kijken of je ergens een showroom model kan vinden. Ik heb zelf de kjc2 bij de intratuin als showroommodel gekocht voor 1150. Splinternieuw alleen de twee half moon deflectorplates hebben allebei een kleine beschadiging op het hoekje maar dat heeft geen invloed op de werking.
Het is werkelijk een fantastisch apparaat, echt heel tevreden mee. Vandaag nog beef ribs en varkens wangetjes op gemaakt en daarna gerookte zalm.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ik heb 675 betaald voor een nieuwe masterbuilt. Zit ook levenslange garantie op. Zeer degelijk onderstel en mooi zwart ipv knal rood. Maar dat gaat voornamelijk over smaak. De prijs gaf voor mij de doorslag en ik vind het grote onzin om veel geld extra uit te geven voor bijvoorbeeld een makkelijk te sluiten deksel. Een zware deksel geeft mij het gevoel van degelijkheid;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Even een vraag aan Masterbuilt-bezitters: kan iemand voor mij (heel precies graag) de hoogte opmeten van de grond tot aan de bovenkant van de kamado ZONDER de topvent. Ik heb maximaal 117 cm vrij namelijk. Mijn oog viel op de Kamado Joe Classic 1. Die past. Maar de kleur vind ik daar wat minder. Vandaar de vraag. Dank!
 
Iemand nog een tip waar de Masterbuilt nog op voorraad is? Ik heb verschillende webshops bezocht maar overal uitverkocht.
 
Iemand nog een tip waar de Masterbuilt nog op voorraad is? Ik heb verschillende webshops bezocht maar overal uitverkocht.

Probbbq al geprobeerd?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Pfff , dan heb ik geluk gehad, gisteren binnen gekregen en vandaag in de fik 😉.
The firestation ook geprobeerd ?
 
Even een vraag aan Masterbuilt-bezitters: kan iemand voor mij (heel precies graag) de hoogte opmeten van de grond tot aan de bovenkant van de kamado ZONDER de topvent. Ik heb maximaal 117 cm vrij namelijk. Mijn oog viel op de Kamado Joe Classic 1. Die past. Maar de kleur vind ik daar wat minder. Vandaar de vraag. Dank!
Ik heb hem net gemeten enkom dan tot 118,5 cm 🤔. Pfff da's net te hoog dan .
 
Hahaha, ook niet verkeerd. Zit hem waarschijnlijk in het onderstel. Succes met de aanschaf!
 
Ik zie her en der een levertijd staan van half juni.. misschien tóch de kamado joe
classic1? Heeft laatstgenoemde ook de kolenbak in delen?
 
Classic 1 is gelijk aan 2 op de veer, het vilt en de topvent na. En de prijs is ook nogal wat lager.
 
Is een beetje appels met peren vergelijken. De KJ Classic II is net geen 1500 euro, de Masterbuilt 700.
Maar heb je de glasfiber afdichting - nieuwe schoorsteen en divide&conquer nodig vraag ik me af .
Een divide&conquer koop je er naderhand bij voor €95 eventueel.
Het nieuwe scharnier is zeker super , maar hoe vaak gaat de deksel open ?
Ik kwam na deze afwegingen ook uit op de Masterbuilt tot zeer grote tevredenheid.
Maar wil je alle gadgets en is je portemonnee goed gevuld dan is de keuze simpel😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan