BasBQ
Beef en Steak

Mark uit Flevoland

iMarkee

Sprokkelaar
Berichten
26
Hi allemaal!

Ik ben Mark uit Flevoland. Het ‘altijd prachtige’ Lelystad om het specifiek te maken.

Ik ben in het bezit van een Weber Master Touch 57. Hiervoor ga ik komende maand een buitenkeuken maken. Gedurende mijn onderzoek kwam ik al een aantal keer langs het forum en heb nu maar eens besloten mijzelf aan te melden!

ik hou er van om op zondag een lekkere Picanha klaar te maken en experimenteer steeds meer met andere recepten. De Picanha blijft toch mijn signature dish.

Buitenkeuken:
Een verrijdbare BBQ tafel van 160 x 70 x 85 (LxBxH) met een betonnen blad. Nu een gat voor de Weber, maar ontworpen met een toekomstige Bastard in gedachten! Hierover in een aparte thread later vast meer!

Thanks for having me!

Mark
 
Welkom! Ik ben ook net nieuw hier en ook in het bezit van dezelfde BBQ als jij. Picanha staat hier ook op de planning. Bij mij is de Pulled Pork mijn signature dish. Hoe maak jij de Picanha vaak klaar?
 
Welkom! Ik ben ook net nieuw hier en ook in het bezit van dezelfde BBQ als jij. Picanha staat hier ook op de planning. Bij mij is de Pulled Pork mijn signature dish. Hoe maak jij de Picanha vaak klaar?
Hi Sabine!

De pulled pork durf ik nog niet aan. Heb de temperatuur voor zulke lange periodes nog niet onder controle. Tof dat dat lukt!

Ik snij de vetkap van de Picanha in (ruitform) en bestrooi deze helemaal met grof peper en zout. De vetkap alleen met zout.

Daarna leg ik hem indirect op de Weber met de verkap naar boven. Ik hou een dome temperatuur aan van rond de 120 graden.
Wanneer de kerntemperatuur op 46 graden is haal ik de picanha van de Weber en laat ik deze rusten. Tegelijkertijd voer ik de warmte van de Weber of zodat ik daarna nog heel kort de Picanha kan affakkelen. Al zullen sommige dit afkeuren. Picanha serveer ik in dunne plakken.

Bij jet insnijden van de Picanha zou ik 1 richting van de snede in de vetkap al haaks op de draad doen. Op die manier zie ik direct hoe de draad ongeveer loopt bij het snijden van de plakken. Die snijd ik namelijk ook haaks op de draad.
8BB743E5-97B5-4840-895F-21FDC1958C16.jpeg
 
Hi Sabine!

De pulled pork durf ik nog niet aan. Heb de temperatuur voor zulke lange periodes nog niet onder controle. Tof dat dat lukt!

Ik snij de vetkap van de Picanha in (ruitform) en bestrooi deze helemaal met grof peper en zout. De vetkap alleen met zout.

Daarna leg ik hem indirect op de Weber met de verkap naar boven. Ik hou een dome temperatuur aan van rond de 120 graden.
Wanneer de kerntemperatuur op 46 graden is haal ik de picanha van de Weber en laat ik deze rusten. Tegelijkertijd voer ik de warmte van de Weber of zodat ik daarna nog heel kort de Picanha kan affakkelen. Al zullen sommige dit afkeuren. Picanha serveer ik in dunne plakken.

Bij jet insnijden van de Picanha zou ik 1 richting van de snede in de vetkap al haaks op de draad doen. Op die manier zie ik direct hoe de draad ongeveer loopt bij het snijden van de plakken. Die snijd ik namelijk ook haaks op de draad. Bekijk bijlage 20993
Ziet er goed uit! Ik ga een spit aanschaffen en de Picanha volgende week aan het spit proberen te bereiden. Ben benieuwd!
 
Ziet er goed uit! Ik ga een spit aanschaffen en de Picanha volgende week aan het spit proberen te bereiden. Ben benieuwd!
Klinkt goed! Mijn volgende Picanha wordt een ‘Picanha Invertida’ oftewel: binnenstebuiten gekeerd en gevuld. 🤤
 
Welkom Mark!
 
Welkom Mark.
Bij het zien van de plaatjes van je picanha kreeg ik spontaan honger.
 
Hoi Mark,
welkom bij het Genootschap
 
Welkom bij het genootschap

Had wel mee willen helpen het plankie leeg te maken 😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan