BasBQ
Beef en Steak

Maminha met chimichurry

bonkfc

Tondelzoeker
Berichten
20
Goedemiddag !

Gisteren een lekker nieuw ( voor mij nieuw ) stukje vlees geprobeerd van BBQuality; Maminha.
Dit heerlijk stukje vlees heb ik even licht gemarineerd met peper en zout en ingesmeerd met knofloork. Zelf groene chimichurry gemaakt. Heerlijke combinatie!

Mimanha heb ik even kort gegrild op 220 graden en daarna tussen de 175 en 200 graden verder laten garen ( moet nog meer gaan oefenen met het beheersen van de temperatuur op mijn weber kogel ).

Was een heerlijke combinatie met gepofte tomaatjes en gegrilde mais.

thumbnail_IMG_3796.jpg
thumbnail_image1.jpg
thumbnail_image2.jpg
thumbnail_image3.jpg
thumbnail_image4.jpg
 
Heeft zeker gesmaakt! Verbazingwekkend dat dit stuk vlees niet meer bekendheid heeft..
 
De combi met chimmichuri maakt het helemaal af
Ziet er goed uit. Had graag aangeschoven
 
Zeker, die chimichurry is echt een geweldige spicy frisse en zoute toevoeging! En heel makkelijk te maken ook nog eens..
 
Ziet er goed uit. Het is toch een andere benaming voor tri-tip? Mooie marmering iig, dat moet smullen geweest zijn
 
Mooi stuk vlees. Maar bekend onder vele namen. Tri tip, ezeltje of liesstuk. Altijd opletten op de draad die veranderd van richting in dit stuk vlees.
 
Lekker hoor wat je hier neergezet hebt, ziet er erg lekker uit! 🔥 👍
 
Mooi bordje! En gepofte tomaat en mais is ook altijd heerlijk 😋
 
Nice bordje en onbekend betekend toch niet duur ook? :)
 
Mooi stuk vlees en weer eens wat nieuws! Ik ben gisteren direct naar de slager gereden om er ook een te halen. Denk dat hij morgen op de BGE gaat! Ik hoop dat het net zo'n succes wordt als bij jou! 👍 👍
 
Lekker stukje vlees. Ziet er mooi uit. En dan sjiek klaar gemaakt op zo'n oude vertrouwde W47
 
Verbazingwekkend dat dit stuk vlees niet meer bekendheid heeft..

Ssssst... lekker vleesje inderdaad, zeker daar vandaan, daar zit heerlijke marmering door. Super!
 
Mooi stuk vlees en weer eens wat nieuws! Ik ben gisteren direct naar de slager gereden om er ook een te halen. Denk dat hij morgen op de BGE gaat! Ik hoop dat het net zo'n succes wordt als bij jou! 👍 👍
En heeft ie al gesmaakt? Of heb je het bewaard voor het paasweekend ;)
 
Maminha, ssssst. Niet te veel promoten. Gebeurd hetzelfde als met Picanha... 🤐. Wel superlekker en mooi stuk vlees met diepe rund smaak...
 
Terug
Bovenaan Onderaan