BasBQ
Beef en Steak

Mals stukje biefstuk

 
 

KJ_Nico

Kooltjesharker
Berichten
232
Bij onze keurslager kan je Piggy sparen, inmiddels hadden we zoveel punten dat we een mooi stukje biefstuk meekregen van 400gr.
Deze vandaag met wat PeZo op de Joe bereied.

Kids zijn (nog) niet van de biefstuk. Dus voor hun een lekkere burger gefixed met spek en cheddar. Normaal haal ik goeie cheddar voor mijn burgers. Maar voor de kids heb ik altijd de welbekende "plastic cheesecheddar" in voorraad. Een voor andere manier vinden ze dat lekkerder.
8difUvU.jpg
VyLMwGD.jpg


Joe verdeeld met in- en een directe zone. Dome temperatuur zo 220gr. Burgers gingen indirect. Biefstuk eerst direct, en daarna verplaatst naar de indirecte zone.
8B2clsg.jpg
HBtAmsm.jpg


Voor de veggies had ik gekozen voor romainsla en groene asperges. Blijf dat toch lekker vinden die groene van de BBQ.
De veggies voorzien van knoflook olie en direct boven de kooltjes.
WR6zLjF.jpg
F6XUgrh.jpg


De romain voorzien van balsamico en deze op een plank gelegd met de asperges. Wat parmazaanse kaas erover gestrooid.
De biefstuk heb ik na het rusten in plakjes gesneden en op een andere plank gelegd met een schaaltje bospaddestoelensaus (Geen zelfgemaakte, maar van de sligro). Als bijgerecht Counrty potato waffles.
saKES9K.jpg
tMwuhRn.jpg


Al met al een simpele bereiding maar weer lekker gegeten. De saus was helaas niet wat we ervan verwachte. De combi met het vlees was er gewoon niet.
Was niet erg, het vlees was zo mals en met enkel de PeZo was het verrukkelijk.
ieyPobX.jpg
 
Top maaltje 😋
 
Daar had ik ookwel een bordje van gerust.
 
Dat ziet er goed uit. En goede biefstuk heeft toch geen saus nodig ;)
 
Lekkere combo. Lust ik ook wel wat van. Alweer ff geleden dat ik er slaharten had bij liggen.
 
Weer +++ punten gescoord. 😋
 
Dat is toch gewoon heerlijk!

Die baby gem sla is hier ook altijd in no-time op.
 
Dat zijn weer heerlijke plaatjes Nico. Z’n lekkere bonus steak is nooit verkeerd. Kids ook weer verwend. Dat moet genieten geweest zijn. Top
 
Terug
Bovenaan Onderaan