BasBQ
Beef en Steak

Makreeltjes op de 57 GBS

 
 

denman1710

Pitmaster
Berichten
545
Vandaag 2 sessies gehad. 1 op de 57 GBS en 1 op het EI. De Weber heeft verkapt dienst gedaan als rookoven.

Briketten erin en heel veel beukenhouten snippers (by the way gewoon bodembedekking voor knaagdieren gebruikt).

Weber steady op 100 graden en de makreel gisteren al een uurtje in de pekel (gewoon water met natriumzout).

Vandaag heel kort gedroogd op 50 tot 70 graden en daarna tot een kern van 65 graden gegaard.

Doordat de makrelen niet hangen blijven ze "sappig". Persoonlijk veel lekkerder als de "droge" makreel die ik gewend was....

Tijd voor foto's.....

919606ed63b0fbc06351f0a4117ddf94.jpg


562bc765c7a5e759115c4d76d0516c42.jpg





Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

 
Lust ik wel!
 
Buikjes opengesprongen dus te heet op de Q... Ze zijn op deze manier nog steeds lekker maar probeer de Q eens op 70 graden te houden. Doe ik met makreel in de rookton ook.. buikies blijven dicht en geen vochtverlies
 
Vandaag 2 sessies gehad. 1 op de 57 GBS en 1 op het EI. De Weber heeft verkapt dienst gedaan als rookoven.

Briketten erin en heel veel beukenhouten snippers (by the way gewoon bodembedekking voor knaagdieren gebruikt).

Weber steady op 100 graden en de makreel gisteren al een uurtje in de pekel (gewoon water met natriumzout).

Vandaag heel kort gedroogd op 50 tot 70 graden en daarna tot een kern van 65 graden gegaard.

Doordat de makrelen niet hangen blijven ze "sappig". Persoonlijk veel lekkerder als de "droge" makreel die ik gewend was....

Dat ziet er lekker uit :)
Ik heb een vraagje.
Hoe lang duurde het voordat je op 100 gr. de kern temp. had bereikt ?
Hoor het graag van je.
B.V.D.
 
Terug
Bovenaan Onderaan