BasBQ
Beef en Steak

Maiden run WSM - Pulled Pork (1e keer)

 
 
 

Pharan

Vuurmaker
Berichten
74
Hallo bbq fans!
Nadat ik mezelf vorige week een WSM cadeau heb gedaan, heb ik vandaag eens goed de tijd genomen om Pulled Pork te maken.
Daarbij is het ook vaderdag, dus m'n ouweheer uitgenodigd en hem met een heerlijk broodje pp en zelfgemaakte coleslaw (recept thee men team, hier op forum te vinden, omnomnom!)

Gisteren bij slager een procureur van 2,1kg gehaald en deze volgens Noskos' recept voorbereid.

6895ead63856208e79955b6e79ef479d.jpg


Vanochtend de wekker om 08:00 uur gezet. WSM met minion methode opgestookt tot 250 Fahrenheit.  Wat appelhout toegevoegd en de timer op 5 uren gezet.

De WSM deed goed z'n best. Temperatuur was echt stabiel. Heb helaas nog geen dubbele probe, dus dome thermometer aan moeten houden. Deze gaf zo'n 260F aan, dus denk dat ik met uiteindelijke pit temperatuur redelijk goed zat.

Ik heb netjes elk half uur de kerntemperatuur gelogd. Na 4,5 uur de 77 Celsius bereikt en toen de glaze aangebracht.

Vlak voor aanbrengen glaze...

780c45828dee4b71670b4d923b19057a.jpg


Vervolgens timer op 2 uren en me voorbereid op daarna inpakken en terug op WSM tot 88 graden.
Die temperatuur had ik echter al bereikt na 1:15 uur, waardoor de totale run uitkwam op 5:45 uren.

Het resultaat...

b94ebe95eb2f5b0c7e90db7d03e6877a.jpg


Ik weet eigenlijk niet zo goed waarom ik de 88 graden zo snel bereikte...

Bij deze de grafiek.

44786b87a8fb22bbe58dcdd6c08fb5d8.jpg


Het vlees ingepakt en een uurtje laten rusten en daarna gepuld. (En al even lekker wat stukjes geproefd. Doordat ik niet ingepakt gepakt heb, was de bark nog heerlijk krokant. Echt hemels! Toen de eindsaus er doorheen. Zie hier het resultaat.

783ef836c90cf1f932cf6f094d532e77.jpg



We hebben er met z'n allen heerlijk van genoten (wit bolletje, pp en schijfjes augurk)

87742cf21f2ee87a841b2ee2d09feafd.jpg


Alles, met uitzondering van het beetje dat ik voor toekomstige ABT's bewaard heb, is op.
De smaak: heerlijk zoetig, met niet overdreven aanwezige rooksmaak. Vlees was lekker mals.
Ik denk dat ik de volgende keer nog wat mesquite hout toevoeg en voor de Boston butt ga ipv de procureur. Ben benieuwd wat dat brengt.

Smakelijke groet,
Leon


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Mooi gedaan hoor, ziet er heerlijk uit
 
Dank! Even een korte vraag: hoe kan ik op Tapatalk een foto uitkiezen die als themafoto bij de post komt te staan? Ik zie dat jij dat in je berichten hebt, maar vind in Tapatalk de optie niet


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volgens mij doet Tapatalk dat zelf soms, dan pakt hij dacht ik een foto uit de laatste post waarin fotos staan (of de laatste in totaal, geen idee). Ik heb het nooit ingesteld, maar zag het soms wel bij mijn topics staan (gebruik ook altijd tapatalk)

Owja, zet in je tapatalk ook even je handtekening uit. (Ik vind het niet zo spannend om te lezen met welke telefoon iedereen post :D )
 
Ziet er goed uit! Ik lust daar ook wel een broodje van!
 
Lekker hoor, gefeliciteerd met je stickertje!
 
Terug
Bovenaan Onderaan