BasBQ
Beef en Steak

Maiden run simpel

 

Rens.

Kooltjesharker
Berichten
140
Gisteren was hij dan eindelijk geleverd, meteen de basterd gemonteerd en samen met mijn vriendin op het onderstel gezet in de regen (gelukkig wel onder mijn afdak).
Vandaag was het droog dus moest hij natuurlijk getest worden.

Wat stond er op het menu:
-Saté (Soja en gember)
-Maïskolven met roomboter en zeezout
-Hasselback potatoes met rozemarijn

Smiddags als eerst de kip gemarineerd met wat gember en soja saus die we altijd te veel krijgen als we sushi bestellen (weggooien is zonde)
We hadden kipfilets gebruikt omdat mij vriendin dat liever heeft dan kippendijen.

Maïskolven met wat roomboter in de aluminium folie

De Hasselback potatoes heb ik gesneden d.m.v. twee eetstokjes (ja ja je raad het al, die komen ook van die zelfs sushi tent) zodat je ze niet volledig doorsnijd.

Basterd gevuld met wat kolen (Weber lump Wood charcoal) toch wel veel klein grut in de zak voor de mazen van het kolenrek.
Op twee plekken aangestoken, en gewicht tot hij een temperatuur had van ca 180-200 graden.

De Hasselback potatoes iets meer dan een uur op de Q gehad, waarna de maïskolven werden toegevoegd.
Satekes nog even kort erbij.

Maïskolven met goed wat zout.
Uiteindelijk een lekker bordje dat erg smakelijk was.
Was wel echt een genot om op de kamado te gebruiken.
Kijk nu al uit naar de volgende keer.

IMG_20220609_181553.jpg


IMG_20220609_180654.jpg


IMG_20220609_154123.jpg


IMG_20220609_153719.jpg


IMG_20220609_121743.jpg
 
Ziet er top uit! Mooie witte bbq dat zal snel veranderen. Lekker vies maken dat ding
 
Wat mooi wit is ie nog😁. Ziet er in ieder geval lekker uit.

Gauw vaker gebruiken.
 
Erg mooi ding zeg, zal je vast veel plezier van hebben! Eten ziet er ook lekker uit
 
Heerlijk!

Mooie eerste run zo, nu snel viezer maken.
 
Goed bezig, ziet er lekker uit👍🏻
 
Altijd leuk zo'n nieuwe run en het zag er smakelijk uit.

Verstuurd vanaf mijn SM-A202F met Tapatalk
 
Mooie run om de nieuwe Q eens vies te maken. Gelijk wat mannenliefde er bij. Dat moet een feestje geweest zijn. TOP
 
De eerste run op een nieuweQ is altijd een hoogte punt.
Gelijk lekker in gebruik genomen. 😋😋
 
Terug
Bovenaan Onderaan