BasBQ
Beef en Steak

Mager maar gezond

 
 
 
 
 

McPeet

Gemarineerd
Berichten
1.648
Eindelijk weer eens tijd gehad om foto's te maken tijdens het bbq-en. En daardoor meteen maar iets gemaakt voor de foto uitdaging van deze maand.

Mager moest het worden, naar mijn idee gelukt.

GqQ5PYo.jpg

E6ojlYU.jpg

xgwAYns.jpg

Begonnen met 2 reebouten.
GF2I6Ed.jpg

De ree enkele weken geleden zelf mogen ontleden.

xxp8Frv.jpg

Dit keer de bouten intact gelaten en niet opgesplitst in delen. Uiteindelijk proef gedaan met de 2 bouten.

FmtLUXV.jpg

Van beide het schenkeltje gehaald om daar samen met nog wat afsnijsels een bouillon van getrokken.

F6SGabM.jpg


1 bout geheel van bot ontdaan, de andere intact gelaten.
Sbbue5r.jpg


Bouten goed droog gemaakt en vervolgens met wat verse tijm en rozemarijn in heerlijke kersenrook gelegd.
mSrJHsp.jpg


Ei stond ingesteld op circa 95gr.
SVt0SL7.jpg


Bouten mochten er bij bij een kerntemperatuur van 61 gr. af
vGcYGaX.jpg

kyk0i2A.jpg


Daarna nog heel even kort afgegrild.
Vlees was heerlijk mals, waarbij de bout met bot naar ons idee ook iets meer smaak had.
p1DDRmI.jpg


Daarbij aten we rode kool en puree van knolselderij en wortel. Puree gemaakt met de bouillon en wat peper en nootmuskaat. Voor de gehele maaltijd is geen druppel olie of vet gebruikt. Aan het vlees zat ook helemaal geen vet (ook niet op de bouillon)
i7er0sx.jpg


Magerder dan dit gaat mij niet meer lukken
 
Prachtig zeg. Flink beest had je daar te ontleden. Mooi mager allemaal.
 
Dat heb je mooi gedaan mooi verslag


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Gaaf zeg dat zelf ontleden. Toch iets wat ik zelf ook eens zou willen proberen. Ziet er overigens heerlijk uit. Succes met de fotowedstrijd.
 
Dat heb je mooi gedaan. En knap uitgebeend. Daar ben je wel even zoet mee geweest.
Ik heb hier nog twee voorlopers in de vriezer liggen. Die gaan na het roken de DO in. Om te stoven. Maar dit ziet er iig ook super uit. Miss toch eens de moeite nemen om eea netjes uit te snijden.
 
Wauw!
Het water loopt me in de mond.
Had graag aangeschoven
 
Heel mooi gedaan Peet, ziet er schitterend uit man!

Wat een mooie ree-uit-elkaar-trek-plek heb je daar!
 
Dat ziet er weer uit als vakwerk! ;)
 
Sander72 zei:
Heel mooi gedaan Peet, ziet er schitterend uit man!

Wat een mooie ree-uit-elkaar-trek-plek heb je daar!
Dat is helaas niet mijn eigen ree-uit-elkaar-trek-plek maar de garage van mijn jagende vriend. Wordt, naast garage ook gebruikt voor hert-en-wildzwijn-uit-elkaar-trek-plek. En heel soms omgebouwd tot kreeft eet dinner ruimte. altijd fijn zo'n vriend
 
Hoe lang heeft de bout er ongeveer opgelegen op 95gr?

Ik heb namelijk ook een reebout in de vriezer liggen en dit ziet er goed uit.  ;)
 
Bram zei:
Dat heb je mooi gedaan. En knap uitgebeend. Daar ben je wel even zoet mee geweest.
Ik heb hier nog twee voorlopers in de vriezer liggen. Die gaan na het roken de DO in. Om te stoven. Maar dit ziet er iig ook super uit. Miss toch eens de moeite nemen om eea netjes uit te snijden.
Dat uitbenen gaat nu redelijk snel, maar de eerste keer heeft het wel even geduurd. Maar doordat het vlees heel mals is valt het allemaal wel mee.
Al met al heeft de ree er volgens mij nog geen 3 uur op gelegen, maar weet het niet zeker meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan