Eindelijk weer eens tijd gehad om foto's te maken tijdens het bbq-en. En daardoor meteen maar iets gemaakt voor de foto uitdaging van deze maand.
Mager moest het worden, naar mijn idee gelukt.
Begonnen met 2 reebouten.
De ree enkele weken geleden zelf mogen ontleden.
Dit keer de bouten intact gelaten en niet opgesplitst in delen. Uiteindelijk proef gedaan met de 2 bouten.
Van beide het schenkeltje gehaald om daar samen met nog wat afsnijsels een bouillon van getrokken.
1 bout geheel van bot ontdaan, de andere intact gelaten.
Bouten goed droog gemaakt en vervolgens met wat verse tijm en rozemarijn in heerlijke kersenrook gelegd.
Ei stond ingesteld op circa 95gr.
Bouten mochten er bij bij een kerntemperatuur van 61 gr. af
Daarna nog heel even kort afgegrild.
Vlees was heerlijk mals, waarbij de bout met bot naar ons idee ook iets meer smaak had.
Daarbij aten we rode kool en puree van knolselderij en wortel. Puree gemaakt met de bouillon en wat peper en nootmuskaat. Voor de gehele maaltijd is geen druppel olie of vet gebruikt. Aan het vlees zat ook helemaal geen vet (ook niet op de bouillon)
Magerder dan dit gaat mij niet meer lukken
Mager moest het worden, naar mijn idee gelukt.

Begonnen met 2 reebouten.

De ree enkele weken geleden zelf mogen ontleden.

Dit keer de bouten intact gelaten en niet opgesplitst in delen. Uiteindelijk proef gedaan met de 2 bouten.

Van beide het schenkeltje gehaald om daar samen met nog wat afsnijsels een bouillon van getrokken.

1 bout geheel van bot ontdaan, de andere intact gelaten.

Bouten goed droog gemaakt en vervolgens met wat verse tijm en rozemarijn in heerlijke kersenrook gelegd.

Ei stond ingesteld op circa 95gr.

Bouten mochten er bij bij een kerntemperatuur van 61 gr. af

Daarna nog heel even kort afgegrild.
Vlees was heerlijk mals, waarbij de bout met bot naar ons idee ook iets meer smaak had.

Daarbij aten we rode kool en puree van knolselderij en wortel. Puree gemaakt met de bouillon en wat peper en nootmuskaat. Voor de gehele maaltijd is geen druppel olie of vet gebruikt. Aan het vlees zat ook helemaal geen vet (ook niet op de bouillon)

Magerder dan dit gaat mij niet meer lukken