BasBQ
Beef en Steak

m’n eerste spareribs

 
 
 
 

@rno

BBQ Junkie
Berichten
6.277
Ooit moest het er van komen, m’n eerste zelf gemaakte spareribs.
Al genoeg recepten en filmpjes bekeken en voor de 3-2-1 methode van NOSKOS gekozen.

Was van de week al opgekomen en maar goed dat ik nog effe goed gelezen had, was bijna op de motor gesprongen en naar Beef & Steak gereden om een Iberico sparerib te halen met rub en saus van NOSKOS. Door de corona is de winkel gesloten en konden bestellingen op zaterdag tussen 9 en 12 opgehaald worden. Na een telefoontje online besteld en in het opmerkingenveld gevraagd om de spanrib al uit de vriezer te halen zodat ik’m vandaag kon gebruiken.
Vanmorgen de motor op de bestelling, die netjes in een koeltas zat, opgehaald.

Q aangestoken en rustig op +/- 120 graden laten komen.

Na het verwijderen van het vlies, wat best mee viel de rub aangebracht.



Na 3 uurtjes

Moest tussendoor boodschappen doen en vond dat toch spannend, blijven hopen de dat temp niet op zou lopen. Is niet gebeurd gelukkig.

Nadat ze in de folie hadden gezeten en gelakt waren is dit het geworden



Dat ze zo donker zijn geworden is doordat er donkerbruine suiker gebruikt is.
Ze smaakte maar volgende keer geen suiker meer voor mij. Wat zoet 😱. Drink m’n koffie zwart zonder suiker en dan zulke ribs. Dat zoete sprak m’n vriendin wel aan.
En op zoek naar andere ribs, wil meer vlees.

Met deze instellingen bleef m’n egg op 120 graden.


Blijf het ongelofelijk vinden dat tie niet uitgegaan is.

Op naar het volgende avontuur
 
Hoi @rno, best aardig gelukt voor de eerste keer.
Als de ribben niet helemaal naar je smaak waren is dat een prima excuus om het snel nog een keer te proberen met andere kwaliteit rib, rub en manieren van grillen, heel vervelend toch.😄
 
Zien voor eerste keer perfect uit
Had ik beste een hap in willen nemen


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Lekkere ribben hoor. Ziet er goed uit. Ik heb mn ribs ook liever wat pittig. En miss ahorn siroop gebruiken ipv suiker. Dat maakt het ook veel minder zoet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan