BasBQ
Beef en Steak

Lowland smokers dessert EK 2012

 
 

Spiffs

Pitmaster
Berichten
627
file-27.jpg


De verplichte ingredi?nten tijdens het EK in Torhout waren div soorten koekjes van deStrooper.

Ik heb gekozen om een soort van clafoutis te maken, met een bodem van amandelkoekjes en een crumble van boterwafels

file-76.jpg


Schermafbeelding2012-09-09om210958.jpg


Spray een aluminium schaal in met een beetje bakspray of laat hier een klein beetje boter in smelten
file-59.jpg


Verkruimel de amandelkoekjes in bv een keukenmachine
file-60.jpg


file-62.jpg


Smelt in een pannetje de 75gr boter en vermeng dit met de koekkruimels
file-63.jpg


stort dit in de aluminium schaal en verdeel het over de bodem en druk het goed aan.
Ikzelf gebruik daar een dop van een chocomelkfles voor
file-66.jpg


file-65.jpg


Zet de schaal 10 minuten in de koelkast zodat de boter goed kan stollen

Ondertussen kan je de citroen raspen, en de melk, eieren, bloem, vanille, suiker en citroenrasp samen mengen tot een mooi beslag
file-68.jpg


Verdeel de blauwe bessen over de koekbodem (voor het EK heb ik 375gr gebruikt,maar  2 doosjes (500gr) vers of bevroren past ook, maar gaf een te donkere presentatie)
en stort het beslag er voorzichtig over uit.
file-69.jpg


Verkruimel hier de boterwafel overheen en zet hem op een indirecte bbq op 200C voor ong een half uur.
file-70.jpg


Laat de clafoutis goed afkoelen en steek hem uit met bv een vierkante steker

Om hem compleet te maken, serveer je hem met de aardbei / rozenwatersaus die ik ook op het NK 2012 gebruikt heb en maak je hem af met wat honingcress

Eet smakelijk!

file-90.jpg


file-89.jpg


file-88.jpg


file-87.jpg


file-86.jpg


file-85.jpg
 
Mooi Marc!

Dank je voor het delen!
 
Heerlijk Marc.

Worden die verkruimelde Jules de Strooper koekjes bovenop niet zacht van het beslag?
 
jij bent echt de dessert koning, mooi recept Marc
 
@frits, nee, omdat het op 200C op de bbq staat, blijven ze krokant, maar als je hem een dag laat staan, worden ze zacht. die koekjes zijn leuk, maar als je het pak een dag open laat staan, heb je zachte koekjes.

De bodem wordt wel wat zacht, ik wilde een krokante koekbodem, maar door het beslag wordt het meer een cakebodem, ik heb me daarbij neergelegd, div keren geprobeerd, meer of minder boter etc. ik heb zelfs nog zitten denken om er gesmolten witte of bruine chocolade over de koekbodem te doen om zo een barriere te maken, maar dacht niet dat dat de smaak ten goede zou komen.

Ik vond hem koud het lekkerst en dan steekt hij ook het mooiste uit. en de smaak van de saus past perfect bij het gerecht.

Maar dat vind ik, ben benieuwd wat jullie er van vinden!


Maar cakebodem is ook erg lekker, dit is 1 van de desserts waarvan ik nu nog kan zeggen, goh laat ik er nog eens 1 maken, smaak bevalt me (na vele try outs) nog steeds.
 
Ik zal hem ook een keer proberen te maken, bedankt voor het delen.
 
Dat ziet er erg mooi/lekker uit.

Bedankt voor het delen en de mooie foto rapportage.
 
Gisteren geprobeerd, hij was lekker!
 
Je zou die foto's zo aan de muur van je eetkamer willen plakken. Ziet er grandioos uit. Kunst!
 
Mooi recepten foto's, gaan we ook eens proberen!!
Bedankt voor het delen!!  ;D
 
Zijn deze koekjes ook gewoon in de NL supermarkt te verkrijgen? Ziet er heerlijk uit!
 
Wow!
 
Ziet er verdomd goed uit, net alle ingredienten gehaald.. nu maar hopen dat het gaat lukken :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan