BasBQ
Beef en Steak

Low&Slow en High&Fast in 1 grillbeurt

 

Stofken

Vuurmaker
Berichten
67
Hallo,

Deze avond heeft mijn vrouw 2 verschillende dingen op het menu gezet. Enerzijds zalmfilet op cederplankje en daarnaast ook varkenskroontje.
De varkenskroon zou 1 uurtje op 100 graden moeten garen tot 65 graden, maar de zalm ongeveer een kwartiertje op 175 graden tot 50 graden.
Hoe krijg ik dit best samen klaar? Ik heb een Kamado Classic 2 en een paar zakken Marabu.
 
Temperatuur verhogen gaat sneller dan verlagen. Ik zou dus beginnen met hetgene wat op de laagste temperatuur moet.
 
En het gerecht met de langste bereidingstijd eerst. Het kroontje hou je wel warm tot de zalm klaar is. Je kan het altijd in de oven zetten op 50 graden nadat het klaar is. Zo blijft het warm en gaart niet verder

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
 
En het gerecht met de langste bereidingstijd eerst. Het kroontje hou je wel warm tot de zalm klaar is. Je kan het altijd in de oven zetten op 50 graden nadat het klaar is. Zo blijft het warm en gaart niet verder

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
Gaat het varkenskroontje na 1u op 100gr een kleurtje hebben of moet die ook nog even mee met de zalm op hoog vuur voor een korstje?
 
Dat zou ik niet weten, ik heb het nog nooit gemaakt, maar je kan ze er altijd samen op doen als je vind dat het kroontje een mooie kleur nodig heeft. Pas dan wel op dat het niet te ver door gaart

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan