BasBQ
Beef en Steak

Low en slow spareribs temperatuur kamado

Ik had in het begin ook moeite met m’n Bastard stabiel te houden, het lukte wel maar moest wel vaak bijregelen. Tegenwoordig geen last meer van. Wat het grootste verschil maakte was het rustig op temperatuur laten komen. In het begin had in hem binnen 20min op 200C nu neem ik daar meer tijd voor. Bij het aansteken haal ik de topvent er niet meer af zet hem enkel maximaal open.

Is idd best om rustig je tijd te nemen, omhoog in temperatuur gaat vrij makkelijk, maar probeer maar eens een ei dat boven je gewenste temperatuur zit, terug te laten zakken.
Tenzij je de platesetter met heatdeflector en rooster nog moet plaatsen. Hiermee daalt je temperatuur met ongeveer 50° en samen met luchttoevoer knijpen kan je de temperatuur dan vrij snel stabiel krijgen.

Zoals @Frits aangaf op 1 punt aansteken voor L&S, 2 punten voor 180° en op 3 punten voor extreem hoge temperaturen.
In dat laatste geval oa voor het bereiden van pizza kan je dan best nog wel de topvent van je Bastard halen.
 
Ik had in het begin ook moeite met m’n Bastard stabiel te houden, het lukte wel maar moest wel vaak bijregelen. Tegenwoordig geen last meer van. Wat het grootste verschil maakte was het rustig op temperatuur laten komen. In het begin had in hem binnen 20min op 200C nu neem ik daar meer tijd voor. Bij het aansteken haal ik de topvent er niet meer af zet hem enkel maximaal open.
Laat je de "deksel" niet openstaan als je aanmaakblokjes branden dan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan