BasBQ
Beef en Steak

Losie agoe metie

 

robdegekste

Kooltjesharker
Berichten
216
Hallo,

Het is weer eens tijd om de BBQ'EN. Zaterdag ga ik voor vrienden een groot stuk procureur (6 kilo) maken.
Ik heb een marinade gemaakt van de volgende ingredi?nten:

800 ml zoete ketjap
4 eetlepels grof gemalen peperkorrels
4 eetlepels grof gemalen zeezout
4 theelepels gember poeder
14 theelepels chinese 5 kruiden
17 tenen knoflook ( fijn gehakt )
2 rode peper ( fijn gehakt )

Dit heb ik gisteravond klaar gemaakt zodat het lekker in de procureur trekken.
Ook heb ik wat marinade saus in de procureur gespoten.
Denk dat ik zaterdag om een uurtje of 11 begin en dan hoop ik rond 19 uur de procureur rond de 75 graden is.

4kwc2v.jpg

9azsix.jpg


k21ohg.jpg

148iucy.jpg

2h31t8y.jpg


21abjfb.jpg
 
Dat gaat zo te zien helemaal de goede kant op! Wat ga je ermee doen? Mooi geheel garen en getrancheerd opdienen, of moet het een pulled pork worden?
 
Dat is een flinke homp ! Succes met de run
 
Lekker met Surinaamse bami en kousenband :D
 
El Fumarole zei:
Dat gaat zo te zien helemaal de goede kant op! Wat ga je ermee doen? Mooi geheel garen en getrancheerd opdienen, of moet het een pulled pork worden?

Mooi geheel garen en getrancheerd opdienen. Laat het garen tot 75 graden dus daarom denk ik dat 8 uur wel genoeg is.
Kan ik verder mijn nieuwe controller testen, heb nu een mobiele temperatuurmeter gekregen. Super relax omdat ik dan lekker op de bank kan blijven zitten.
 
Mooi stuk vlees en je marinade spreekt me ook wel aan. Wat voor temperatuurmeter is dat ben wel nieuwsgierig. 
 
Even opzoeken, zal morgen wat foto's posten. Twijfel alleen over mijn begin tijd, 8 uur  beginnen of om 11 uur beginnen?
De procureur ga ik klaar maken tot 75 graden en wil rond 19 uur klaar zijn.
 
Dat is pas een stuk vlees.
Succes met de run.
 
We zijn van start! De nieuwe temperatuurmeter is heel heel relax. Hij meet de tijd en het is mobiel dus ik kan lekker gamen en af en toe kijken hoe snel de temperatuur stijgt.
Verder 4 blokjes hout en met 10 warme briketten gestart en 20 koude briketten. Schuif beneden bijna helemaal dicht dus alle tijd.

15daq2h.jpg

29zo4t5.jpg

s66r77.jpg

2nsvtrr.jpg

b8juhx.jpg

bitgtv.jpg
 
wow, dat heb ik wel eens bij een surinaamse vriend gegeten. Als ik de foto's zie komt de smaak weer in mijn mond terug, super!
 
Dat ziet er prima uit, ben benieuwd naar de "gereed" foto's!!
 
Gaat de goede kant op. Laatste uurtje de bbq op 150 graden gezet.
Temperatuur van het vlees is nu 67 graden. Rond 18.30 wil ik gaan dus qua tijd komt het perfect uit.

 
Ziet er goed uit. Ben benieuwd hoe die uitpakt........ Succes!
 
Sorry voor de late reactie maar hier is de foto :)

s3dmd0.jpg


Het was toch geen procureur maar een stuk van de schouder.
Zaten namelijk 3 botten in. Vlees tot 74 graden op de BBQ gehad en hierna 30 min in folie gestopt.
We waren met 14 man en alles was opgekomen. De smaak was perfect, kreeg zoveel complimenten :)
Eigenlijk zat alles erin en niks te veel, zelfs de 18 teentjes knoflook waren niet te veel. De 4 stukken hout waren ook goed, er zat een mooie rookring op.

Alleen jammer dat ik door de drukte maar ??n foto heb kunnen maken. Conclusie, ga dit recept maken mensen, echt een dikke aanrader.
 
Terug
Bovenaan Onderaan