BasBQ
Beef en Steak

Lelijkste Pulled Pork kroketten ooit

 
 

groundhog667

Stoker
Berichten
406
Altijd al gezegd -> als het echt mooi en perfect moet dan moet je mij niet hebben!  :D
Ben aan de slag gegaan met het verbeterde kroketten recept van BBQ-NL:
http://www.bbq-nl.com/2012/02/pulled-pork-kroketten.html

Super goede handleiding en het werkte eigenlijk allemaal super....totdat ik het eiwit nog zag staan toen ik de schaal in de koelkast had gezet om op te stijven. Niet meer naar het recept gekeken, als een gek het eiwit opgeklopt en tussen het pulled-pork-roux-mengsel geroerd en ik me halverwege deze bezigheid in de gaten kreeg dat ik wat fout aan het doen was. Nou ja nix meer aan te doen, afwachten.

Gisteren de kids verteld dat we een verassing te eten kregen: boterhammen met, of zonder  :D, kroketten. Ik wist nog niet wat het ging worden.

Hier zijn de gedrochten:
Ik denk zo'n 20 kroketten kunnen maken.




Frietpan op temp gebracht:


en het resultaat:




Super lekker!! Aanrader voor iedereen, maar het is wel veel werk.
Bedankt voor het recept en het idee!!
 
Tsjonge, ziet er echt niet uit, wat een misbaksel. Ik kom ze zo ophalen om ze te vernietigen.
 
Ik zou er graag mijn tanden in willen zetten  :D
 
Goed gelukt. Ze zijn niet opengebarsten met frituren.
 
het resultaat ziet er nog niet eens zo slecht uit
 
Wij zeggen hier altijd het gaat toch een zwart gat in :D
Het belangrijkste is dagjes goed smaakt en het ziet er super smakelijk uit! Die lust wil wel
Op een broodje of zonder
 
-Danny- zei:
Maar hoe smaakten ze is de vraag

Ze waren heerlijk. Ik had bewust langere sliertjes vlees gemaakt. Hierdoor hadden we 1 of 2 kroketten waar bijna geen vlees inzat (omdat het vlees en de roux niet goed genoeg gemixt/verdeeld was).
Ze waren lekker smeu?g van binnen en de smaak was ... tja ... bijzonder denk ik. Ik denk dat het door de combi van PP vlees en de kruidige bouillon komt. Heel erg lekker. Ik denk dat er een stuk of 12 op zijn gegaan. Dat zegt genoeg  :D
 
Je mag ze dan wel lelijk noemen, maar ik vind ze er toch nog wel aardig uit zien. En de smaak is dan toch het belangrijkste!
Binnenkort ook maar eens zoiets proberen
 
Zo lelijk vind ik ze niet! Ik denk zelfs dat ze er lelijker uit komen dan ze erin gingen
 
dennis zei:
Zo lelijk vind ik ze niet! Ik denk zelfs dat ze er lelijker uit komen dan ze erin gingen

Mocht je foto's willen dan ben je helaas te laat  :D
 
Ik ga er van watertanden, ook al zijn ze misbaksels!
 
Och zo lelijk zijn ze niet en lekker waren ze vast en zeker!
Ook lekker om te doen met left-over brisket ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan