BasBQ
Beef en Steak

Last minute Picanha

Michel_S

Tondelzoeker
Berichten
11
Eerste kleine verslag hier op t forum...

Had spontaan zin om te bbqen! In de lokale supermarkt hebben ze ook wat "luxer" vlees dus een stukje Picanha gehaald. Precies genoeg om er veel te veel van te eten...

Wat zout en peper... BBQ naar 110/120 graden gebracht. Tot 45 intern indirect, kwartier laten rusten en BBQ wat opgestookt. Daarna direct afgegrild tot 51. Blijft toch super lekker stukje vlees!!

1.jpg


2.jpg


3.jpg
 
Ziet er heerlijk uit!
Heb een picanha in bestelling bij mijn slager (eentje van Belgisch witblauw). Een topslager die zelf ook bezig is met barbecue en die meedenkt en tips geeft. Hij wil na het versnijden van een achterkwartier, de picanha zelf bij hem laten rijpen (maar voor topvlees heb ik geduld ;))
Een lekker stukje vlees hoeft geen overdaad aan kruiden/rubs, peper&zout zijn meer dan voldoende.
Tegenwoordig hebben supermarkten inderdaad ook wat specialer vlees in hun aanbod, dus idd leuk wanneer je plots zin hebt in iets wat minder mainstream is.
 
Mooi stukje vlees!! Meestal tref ik niet zulk mooi vlees bij de supermarkt. Eindresultaat ziet er ook erg smakelijk uit!
 
Mooi stukje vlees!! Meestal tref ik niet zulk mooi vlees bij de supermarkt. Eindresultaat ziet er ook erg smakelijk uit!
Er liggen meestal 3 of 4 Picanhas. Het is altijd even kijken of er een knap stuk tussen ligt met een beetje mooie dikte, vorm en fatcap.
Deze was net geen 500 gram. Toch wel benieuwd naar het verschil met een groot stuk van een mooi ras! Binnenkort maar eens proberen...
 
Lekker stukje vlees. Zou er zo in willen bijten. 😋

Ben vorig jaar bij de J. Diverse malen 2 persoon stukke picanha tegen gekomen. Nu niet meer.
Waar heb jij ze gescoord?
 
Lekker stukje vlees. Zou er zo in willen bijten. 😋

Ben vorig jaar bij de J. Diverse malen 2 persoon stukke picanha tegen gekomen. Nu niet meer.
Waar heb jij ze gescoord?
Bij de Jumbo... Neem aan dat jij die ook bedoelt! (We mogen de naam gewoon noemen toch?)
 
Ziet er goed uit en helemaal eens dat dit een mooi en smaakvol stuk vlees is. Over een uur gaat hier ook een piranha op de Q.
 
Niet verkeerd dat dat bij je supermarkt ligt voor spontane opwellingen 😁
 
lekker hoor
ook hier ligt picanha te wachten
 
Mooi man. Lekker stukje vlees hoor.

Ik heb instant zin om te bbq-en, is bij mij nooit spontaan
 
Ziet er niet verkeerd uit. Mooi cuisson, dat moet smullen geweest zijn.
Mooi dat de supermarkten nu ook wat beter vlees gaan verkopen. Heb het alleen nog niet aangedurfd om daar iets van te kopen. Miss toch eens een gokje wagen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan