In mijn zoektocht naar het ultieme recept, heb ik een paar weken geleden wat inspiratie op gedaan bij een Grieks restaurant.
De kruiden een klein beetje aangepast naar eigen inzicht, maar ik vind het top gelukt.
De ergste vliezen verwijderd en daarna in de ziplock voor een paar uur met kuiden uit eigen tuin.
Salie, rozemarijn, tijm, knoflook, pezo en olie.
Eind van de middag was het tijd voor de schenkels... Eerst een half uurtje roken.
Ondertussen wat bleekselderij en wortel gesneden. Samen met een knoflookje even aanbakken.
Hierna twee blikken tomatenblokjes en 150ml witte wijn toegevoegd.
De lamsschenkels er in en 1,5 uur laten pruttelen.
En wat een geur komt daar vanaf zeg.
Heerlijk.
Na 1,5 uur mochten de schenkels uit de saus en even terug op het rooster.
Ondertussen 200gr orzo toegevoegd aan de saus en deze een half uurtje laten pruttelen.
Halverwege een scheutje water toegevoegd en de schenkels ingepakt.
En dan een half uur later.
Damn, wat is dit lekker zeg
De kruiden een klein beetje aangepast naar eigen inzicht, maar ik vind het top gelukt.
De ergste vliezen verwijderd en daarna in de ziplock voor een paar uur met kuiden uit eigen tuin.
Salie, rozemarijn, tijm, knoflook, pezo en olie.
Eind van de middag was het tijd voor de schenkels... Eerst een half uurtje roken.
Ondertussen wat bleekselderij en wortel gesneden. Samen met een knoflookje even aanbakken.
Hierna twee blikken tomatenblokjes en 150ml witte wijn toegevoegd.
De lamsschenkels er in en 1,5 uur laten pruttelen.
En wat een geur komt daar vanaf zeg.
Heerlijk.
Na 1,5 uur mochten de schenkels uit de saus en even terug op het rooster.
Ondertussen 200gr orzo toegevoegd aan de saus en deze een half uurtje laten pruttelen.
Halverwege een scheutje water toegevoegd en de schenkels ingepakt.
En dan een half uur later.
Damn, wat is dit lekker zeg