BasBQ
Beef en Steak

Lamsrack

P

Peterk73

Gast
Gisteren voor het eerst een lamsrack gemaakt. En dan niet zo'n kleintje, maar "gewoon" naar de lokale islamitische slager en het hele ding gescoord ;)

Eenvoudige marinade met olie, knoflook, rozemarijn en tijm en een uurtje laten intrekken. Dat bleek ruim voldoende om de smaak er al goed in te krijgen. 5 minuutjes direct grillen op 250, daarna verhuisd naar indirect. Even insmeren met honing en rustig laten garen tot de kerntemperatuur de 62 aantikte. 5 minuutjes laten rusten en aanvallen maar!

Als bijgerecht gepofte zoete aardappel, met een salsa van tomaat, rode ui, rode peper, knoflook, olijfolie en feta en gegrilde groene asperges met seranoham.(helaas vergeten een foto van te maken)

En om het af te maken: luikse wafel met aardbei en chocolade even op de Q tot de chocolade gesmolten is en serveren met vanille ijs en slagroom...

8E5DAD5C-8016-4F14-A3DA-5ECDCABDC1D0.jpg

C53ADF89-40A3-470C-BD2C-252DF22F7A11.jpg

65BEFAAC-77ED-4D7D-8793-8D48481D5451.jpg

0C76535C-59D6-4558-9C04-B9A312E898E4.jpg
 
Lijkt me super lekker maar helaas kan ik geen foto's zien.. :(
 
klinkt goed, je zal even naar je foto instellingen moeten kijken, wij kunnen ze niet zien
 
Ik ben wel heeeeeeel benieuwd naar die foto's.......
 
Hmz... Even puzzelen waarom die foto's niet willen..  :-S

txeSXp
 
Heerlijk..
 
ZOOOOOOO, ziet er zeker lekker uit. Ik ga ook maar eens op zoek naar een islamitische slager. Prachtig stuk rack
 
Terug
Bovenaan Onderaan