Beef en Steak

Kreeftenstaart

Erik B71

Stoker
Gisteren iets nieuws (voor mij) op de BBQ. Kreeftenstaart met een chili-limoen boersausje. Naar recept van het Kolenboertje. Roomboter laten smelten met een rood pepertje, 2 knoflookteentjes, peterselie en de zest en sap van een limoen. Kreeftenstaarten eerst open geknipt en het vlees uit de schaal gehaald. Rechtstreeks op het vuur en insmeren met de kruidenboter tot het vlees 57 graden is. Nog een keer insmeren en eet smakelijk. Heerlijk!

45972929-82f7-4e61-805f-9096c64ad2a5.jpeg

08b95bb3-655b-46a7-999f-e1ab59b24318.jpeg

IMG_0041.jpeg

IMG_0042.jpeg

Wat een heerlijk hapje Erik😋

Alles wat uit de zee komt en op de bbq beland is lekker 🤗

Kijk dit is nog eens een originele :love:. Kan op voor de fotowedstrijd?

Wauw!! Ik weet niet of het lekker is, ik heb nog nooit kreeft gegeten, maar het ziet er verrukkelijk uit! 😋

Kreeft is zo ontiegelijk lekker afgelopen kerst de rauwe/verse staarten van de Appie waren ook super en ook met citroenboter, goddelijk water loopt me weer in de mond.
Zien er erg goed uit Erik.
Wel hip zo die moderne presentatie met het open ruggetje. Ik doe ze nog gewoon op de klassieke manier helemaal doorsnijden/knippen.
En dan eerst de vleeskant grillen daarna op de schaalkant doorgaren met de boter erop gesmeerd. Voordeel is dat de gesmolten boter in de schaal van de kreeft loopt.

Wauw!! Ik weet niet of het lekker is, ik heb nog nooit kreeft gegeten, maar het ziet er verrukkelijk uit! 😋
Als je grote garnalen (Black Tiger enzo) lekker vindt dan lust je vast en zeker Kreeft, wij vinden Kreeft nog wat subtieler van smaak

Mooie foto, dat moet goed gesmaakt hebben😋

Prachtige kleuren en vast ook geuren!

Prachtig en overheerlijk, Kolenboertje heeft vaak van dit soort lekkere en aparte culinaire hoogstandjes hé! Zal het iedereen aanraden hun op YouTube te volgen... :-). Netjes gedaan!

Dat ziet er echt lekker uit!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Terug
Bovenaan Onderaan