BasBQ
Beef en Steak

Koudgerookte zalm

 
 

OmeSlikkum

Kooltjesharker
Berichten
102
Hoi allemaal,

Ik mag nogal veel zalm koud roken omdat mensen dat graag willen. Van de vorige keer deze foto’s. Ik rook ze bijna altijd koud. Voor het pekelen gebruik ik een mix van zout, bruine suiker, jenever bessen en thijm. Ik gebruik denk ik de vrij standaard methode. 1 dag pekelen, 1 dag drogen, 10 uur op de CSG en dan nog 1 dag laten "bijkomen. Zo komen ze er dan uit :). Waarschijnlijk al 100x hier gezien maar toch, ben nieuw hwahhahh




be5f14759f43a096b105a6a9028b1f6d.jpg
6ff361586443a1b157968ef7f09c317e.jpg

7da35cc84e83f470ce17d4e9a7e24aca.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Zien er goed uit, Oom! Kun je ook in de zomer een beetje koud roken? Ik bedoel, als je onder de 30° Q temp moet blijven? Ik heb vorig jaar nog net bij Hudsons een smoke generator op de kop getikt met bijbehorend beuken zaagsel. Moet ik nog steeds een keer proberen
 
Zien er goed uit, Oom! Kun je ook in de zomer een beetje koud roken? Ik bedoel, als je onder de 30° Q temp moet blijven? Ik heb vorig jaar nog net bij Hudsons een smoke generator op de kop getikt met bijbehorend beuken zaagsel. Moet ik nog steeds een keer proberen

In de zomer is dat best lastig. Ik mik zelf op een buitentemperatuur van Max 25 graden. Ik rook zelf altijd snachts en ook in de zomer lukt dat goed. Goed de weer apps in de gaten houden . Maar zeker doen. Kaas roken is een leuk begin.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ziet er goed uit, wat is jouw zoutpercentage?
deze verplaats ik even naar Charcuterie, daar hoort hij thuis dit is namelijk te Low & Slow voor Low & Slow ;)
 
Ziet er goed uit, wat is jouw zoutpercentage?
deze verplaats ik even naar Charcuterie, daar hoort hij thuis dit is namelijk te Low & Slow voor Low & Slow ;)
Hoi,

Ja ik was al niet helemaal zeker of dit hier klopte ahaha. Maar omdat het Low (25 graden) en Slow (4 dagen) duurt dacht ik dat dit wel klopte. Charcuterie is natuurlijk vlees. Maar bedankt dan weet ik dat ;)
 
Ziet er goed uit, wat is jouw zoutpercentage?
deze verplaats ik even naar Charcuterie, daar hoort hij thuis dit is namelijk te Low & Slow voor Low & Slow ;)
Ik gebruik altijd 1 deel zout en 1 deel suiker voor mijn pekelen. In dit gevaal 300 om 300 gram.
 
Koudgerookte zalm is altijd lekker;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan