Hoi
@Ewald mag ik jou even hartelijk bedanken?
We begonnen vorige week Zaterdag met een mooie zalm zijde van de Makro en sneden daar een stuk af van precies 1 kilo.. Beetje geluk moet je hebben. Dus de pekel hoefde niet echt moeilijk berekend te worden en werd volgens het standaard recept gemaakt.
Vervolgens ingerubt en licht vacuum getrokken.
Donderdag hebben we de CSG gevuld met Beukenmot en aangestoken met het visje ernaast.
Weer verder gaan werken etc en buiten maar z'n gang laten gaan.
Vervolgens natuurlijk savonds aan de praat geraakt met een vriend die vaker het noskos recept heeft gemaakt en deze zij mij dat 8 uur rook wel voldoende was.. Toen we 8 uur onderweg waren rookte het nog prima uit de dome. Maar toen m'n maat dat zei waren we al iets langer dan 9 uur onderweg. Naar buiten gesprongen en gekeken.. De rook was al weg, de CSG was al leeg.
Even laten uitwalmen voor een goede 3 kwartier in de koelkast om vervolgens weer in vacuum te trekken.
Vandaag was het dan eindelijk zo ver. Het is bedoeld als voorgerecht voor vandaag maar de vrouw (waarvoor ik het voornamelijk maak) vond het als lunch ook wel lekker klinken. We hebben dus rond lunchtijd toch maar de zalm eruit gehaald en zijn gaan snijden en proeven.
Dat werd al snel een hele grote berg.
En zo mochten er een paar plakken op een broodje met kruidenboter en rucola
Geweldig lekker. Ik moest lachen want de vrouw proefde een stukje tijdens het snijden en begon direct alle vingers af te likken. Echt fingerlicking good dus. Haha!
Mooie porties gemaakt voor de vriezer om nog lekker lang van te genieten.
Geweldig receptje Ewald, ik kan je niet genoeg bedanken!