BasBQ
Beef en Steak

Koudgerookte eendenborst

Mooi project hoor.  B-)
Goed bezig.

Ik heb ze hier ook hangen (alleen niet gerookt, moet wat over houden om volgende keer weer anders te doen h?  :) )

Mac
 
Ja, het is zeker een aanrader. Twee weken liep ik rond in de hier in Rotterdam geopende
markthal en daar verkocht een deftige slager gerookte eendenborst 90 gram voor bijna 5 euro. Ik
realiseerde mij toen wat voor een kapitaal er in mijn kelder heeft gehangen.

@Mac Ik ben benieuwd hoe dat bevalt. Ik heb een aantal Franse recepten gelezen waarbij
er alleen werd gedroogd, maar er zat een behoorlijk marge tussen: van ??n week tot aan
drie weken. Gerookt vond ik dat er een omslagpunt was waarbij het verder drogen niet meer aan
de smaak toevoegde, maar wel een droger product opleverde
 
Mooi hoor! Ik krijg er trek van  :)
Dank voor deze mooie reportage. Met deze beschrijving en bevindingen durft deze Anf?nger er ook aan te beginnen.

Cold Smoker is inmiddels binnen in huize OTP, nu nog eens brainstormen over een deftige droogruimte.

 
Miki

Ik droog ze tot ze 30% vocht verloren hebben.
En het duurt zo lang het duurt.
Nu 3 weken onderweg, en ze zitten op ongeveer 23 tot 26% (ander startgewicht)
Ik heb ze in de droogkast hangen, en deze heeft een ietwat hogere luchtvochtigheid als in de buitenlucht.
Volgens Ruhlman duur het "hang for a week or so" :^o (maar ik doe het niet geheel volgens meneer Ruhlman)
Ben ook benieuwd.

Mac
 
Mac zei:
En het duurt zo lang het duurt.

Volgens Ruhlman duur het "hang for a week or so" :^o (maar ik doe het niet geheel volgens meneer Ruhlman)

Prachtige Pinokkiootje, Mac!  :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan