BasBQ
Beef en Steak

Koud gerookte zalm

Ze zien er erg mooi uit Frits, al had ik ze iets iets donkerder verwacht na 12 u roken  8)

Ben ook erg benieuwd hoe ze smaken, en of je nog wat van de extra kruiden proef.
Top  :)
 
Vandaag niet kunnen proberen door een overschot aan eten, zodra ik weet wat men ervan vond meld ik het
 
Duurt lang ;)
 
Duurt lang.......
 
ik ben zo blij dat ik altijd zoveel geduld heb  :)
 
Ik kan het ook even op slot doen totdat ik meer weet ;)
 
zou je zomaar kunnen doen ja, jij wel  :)
 
O, ja ga lekker zitten dreigen.... Deel dan die zalm zaterdag maar uit, dan kunnen we onze eigen mening vormen ;-)
En dan zetten we die hier binnen 2 seconden neer, duurt niet lang!
 
het wachten zal echt wel beloond worden denk ik  ;)
 
Ik moet wel veeeel proeven voor ik een gefundeerde mening kan geven hoor! Minstens 100 gram... ;-)
 
8ded3553.jpg

cd3b4a35.jpg

a71b8bb2.jpg


Dit was de zalm van Frits, hij had hem meegenomen gisteren voor mij om te proeven, its a dirty job, maar ja, iemand moet het doen.
En ik moest een eerlijke mening geven, dus hier komt het. De zalm zag er niet doorrookt uit, hij was vrij licht van kleur, bij het snijden zag je ook nauwelijks verschil tussen de binnen en buitenkant. Ik kende het reept wat Frits heeft gebruikt, en waar ik al bang voor was , blijkt ook zo te zijn. De zalm is niet zout genoeg. Zeker niet onsmakelijk, maar hij zou echt zouter mogen, en ook langer gerookt. Wel was hij heel fijn van smaak, zalm kan behoorlijk vettig smaken waardoor je eigenlijk de delicate vissmaak kwijt bent, maar dit was abslouut niet het geval. Ik heb het op twee geroosterde boterhammetjes gedaan, met een laagje roomkaas eronder, en er een klein beetje zwarte peper over gemalen. En dat was erg lekker.
De rest ligt nu in de koelkast, en die ga ik dus vanavond zonder toeters en bellen naar binnen hengelen.
Ik zeg Frits, doe iets met mijn "aanwijzingen" , en dan wil ik wel weer opnieuw proeven en commentaar leveren ;-). Graag zelfs!
 
Zijn de foto's zichtbaar?
 
Dank je Dominique, daar heb ik wat aan. Ik zal de volgende keer langer roken, misschien wel wat zwaardere rook gebruiken. Dat zoute kan ik oplossen door nog wat kruiden op het laatst toe te voegen of wat korter te spoelen.
Hartelijk dank voor het commentaar.
Mooie foto's BTW
 
En dat kon dus niet gewoon in de auto getest worden gisteravond? mopper mopper ;)
 
noskos zei:
En dat kon dus niet gewoon in de auto getest worden gisteravond? mopper mopper ;)
ik had geen mes bij me, alleen mijn vlijmscherpe tong;-). En om nou samen aan een stuk zalm te gaat zitten sjorren, dat is ook zonde whoehaa! Maar het staat genoteerd, Frits gaat het nog wel eens aken, dus een nieuwe ronde, nieuwe kansen! Of we zijn gewoon zelf eens niet zo lui.....Neuhh, we wachten wel!
 
mooie foto's Dominique, leuk om het voor Frits uit te mogen testen, je bent nu al aan het jureren
 
1 iemand heeft geproeft,tewijl we daar met een heel forum waren??
 
Terug
Bovenaan Onderaan