Beef en Steak

Koud gerookte zalm op elzenhout.

Robert-HJD

Sprokkelaar
Vanacht voor het eerst koud gerookte zalm gemaakt volgens het recept van Mele Best.

Als eerste de verse zalm 24 uur laten pekelen in een mix van grof zeezout/bruine suiker/rietsuiker/dille/kruidnagel en  jeneverbes.

Na 24 uur pekelen even afspoelen/droog deppen en weer terug de koelkast in om vervolgens nog 24 uur te drogen.

Nu de vleeshaken erin en ondertussen de WSM klaarmaken voor gebruik. Gelijk de cold smoke generator gevuld met elzenhout om vervolgens nog 10 uur lang te roken.

Ze hangen er mooi bij hoor!

Als je er dan in de nacht uit moet om naar de wc te gaan kan je het natuurlijk niet laten om toch even te kijken of alles goed gaat 😂😂

En daar is dan het eindproduct!

Nog even vacuumeren en 24 uur laten rijpen om het vervolgens rond te brengen bij familie 👍

Ziet er prima uit,  LEKKER  :)
Heb je al eerder iets gerookt op Elzen hout?

Dit is zo ongelofelijk lekker. Vanaf nu ben je ook "verpest" en eet je geen voorverpakte gerookte zalm meer. B-)

Lijkt me erg lekker

McPeet zei:
Dit is zo ongelofelijk lekker. Vanaf nu ben je ook "verpest" en eet je geen voorverpakte gerookte zalm meer. B-)

Met vlees was ik al redelijk verpest, qua vis zou ik niet zo snel verpest raken.
Heb vandaag wel even een klein stukje geproefd om te testen maar lust eigenlijk haast niks qua vis 😂😂

Was meer een project voor familie dit 👍

mijn vrouw is er ook dol op, ziet er goed uit

McPeet zei:

+1 helemaal mee eens.

En leuke reacties over de app. Waardering altijd leuk.

dat ziet er lekker uit!

Wat ik me nog steeds altijd afvraag en wat mij nog tegen houd om vis in mijn wsm te roken....op het moment dat je dit regelmatig zou doen, in hoeverre is er een kans dat je een vissmaak aan je vlees krijgt wanneer je na een rooksessie vis een rooksessie vlees gaat doen? ik weet niet wat jou ervaring is? of is dit pas de eerste x vis?

siempie zei:
dat ziet er lekker uit!

Wat ik me nog steeds altijd afvraag en wat mij nog tegen houd om vis in mijn wsm te roken....op het moment dat je dit regelmatig zou doen, in hoeverre is er een kans dat je een vissmaak aan je vlees krijgt wanneer je na een rooksessie vis een rooksessie vlees gaat doen? ik weet niet wat jou ervaring is? of is dit pas de eerste x vis?
Geloof niet dat zoiets snel zou gebeuren, de WSM heeft ongeveer 1 dag nog naar vis geroken.
Ruikt inmiddels gewoon weer lekker naar rook in de schuur 😂

Robert-HJD zei:
siempie zei:
dat ziet er lekker uit!

Geloof niet dat zoiets snel zou gebeuren, de WSM heeft ongeveer 1 dag nog naar vis geroken.
Ruikt inmiddels gewoon weer lekker naar rook in de schuur

Der gaat iets fout volgens mij... heel verhaal getypt. Staat het er niet bij.

Er zijn mensen die wel beweren  dat je het proeft....ik durf het nog niet aan. Vandaar de vraag

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

siempie zei:

Er zijn mensen die wel beweren  dat je het proeft....ik durf het nog niet aan. Vandaar de vraag

Even kijken of iemand anders hier toevallig antwoord op heeft dan, ik heb nog weinig ervaring met vis dus kan het je zo ook niet zeggen.

Robert-HJD zei:
siempie zei:

Even kijken of iemand anders hier toevallig antwoord op heeft dan, ik heb nog weinig ervaring met vis dus kan het je zo ook niet zeggen.
Ik heb nu 2 x een zalm koud gerookt in mijn smoker. Daarna beef jerky gemaakt, maar heb niets geproefd of geroken van de zalm

Terug
Bovenaan Onderaan