BasBQ
Beef en Steak

Koreanse pulled pork

 

Schumi_wk

Kooltjesharker
Berichten
118
Eerst en vooral de credits geven aan Noskos voor zijn prachtig recept, https://www.bbq-nl.com/koreaanse-pulled-pork/

Naar aanleiding van een weekje niet hoeven aanwezig te zijn op het werk en dit in combinatie met een stuk Livar procureur dat nog in de diepvries lag besloten om de koreanse versie van pp te maken. Ik denk niet dat ik de juiste versie had van de gochujang, heb die eens gekocht in een winkel in Oostende en had gochujang gevraagd en ze hebben me deze gegeven zoals te zien is op de eerste foto.
Nieuwe houtskool gebruikt van de plaatselijke Horta, ben daar heel tevreden over, de sessie heeft ongeveer een 9u geduurd en heb niks moeten bijregelen terwijl de temperatuur tussen de 117 en 123 graden bleef. Als rookhout kers gebruikt.

Genoeg gepalaverd over naar de fotos.
IMG_20231106_201216.jpg


Deze morgen om 8u op de Q gelegd.
IMG_20231107_082150.jpg


Ondertussen de bbq saus gemaakt.
IMG_20231107_111806.jpg


Nog een foto voor het inpakken.
IMG_20231107_131121.jpg


Natuurlijk moest dit getrokken worden na de verplichte rustpauze.
IMG_20231107_181128.jpg


En geprobeerd om er een appetijtelijk bordje van te maken.
IMG_20231107_181303.jpg


Pluspunten:
- Makkelijk klaar te maken.
- Lekker zonder meer ook al heb ik misschien niet het exacte recept gevolgd.
- Kimchi mayo.
- Kun je redelijk makkelijk een uur op plakken.

Voor verbetering vatbaar:
- Volgende keer mensen uitnodigen, 2kg is teveel voor 2 personen :p

Herhalingsgevaar: Een zekerheid, zal dit nog meer dan eens klaarmaken als er iemand over de vloer komt.
 
Lekker hoor Schumi!

Om terug te komen op de ssamjang, dat is een koreaanse dipsaus. Ik maak regelmatig de Koreaanse Pulledpork maar heb hem nog nooit met ssamjang gemaakt. De volgende keer moet je hem echt maken met koreaanse gochujang peperpasta!

1C5E03B1-C0F4-4850-BADF-6E04EEC00112.jpeg


En dan alles op een wittenbol gooien en met je handen eten 😁😋
 
Heb deze pot nu ook tegengekomen op het wereldwijdeweb, zal voor de volgende keer zijn. Viel wel mee, ik vond deze niet slecht kan dus alleen maar beter gaan.
Heb nog een grote kilo ingevroren, dat zal met de handen en een pistolet opgegeten worden.
 
Van het weekend ook gemaakt. Die koreaanse variant is echt heerlijk!
 
PP is ook lekker in een PP kroket.
Dat doe ik dikwijls met restjes.
 
Ook hier knorretje in the pocket!! gefeliciteerd.. deze variant (de koreaanse bedoel ik dan) gaat ook op mijn to Q lijstje..
 
Mooie PP ziet er heerlijk uit.
Ik ben gek op de Koreaanse keuken maar vreemd genoeg vind ik (wij) gochujang in grotere hoeveelheden, zoals op de PP, niet zo heel erg lekker.
ssam jang bestaat uit Gochujang en Doenjang (gefermeteerde sojabonen),sesamolie, ui, knoflook, lenteui en bruine suiker.
Volgens de kenners kun je Gochujang heel goed vervangen door ssam jang.
Zelf heb ik ssam jang nog nooit in huis gehad maar het zou zomaar kunnen dat ik (wij) ssam jang lekkerder vinden dan gochujang.
Gaan we proberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan